شناسهٔ خبر: 67224042 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

نوای روح بخش و معنوی دعای عرفه قشم را عطرآگین کرد

همزمان با روز عرفه و همنوا با زائران ایرانی سرزمین وحی، صدها نفر از مردم بزرگ ترین جزیره خلیج فارس عصر یکشنبه نوای روح بخش و معنوی دعای عرفه را در مصلی امام علی(ع) شهرستان مرزی قشم طنین انداز کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در این آیین معنوی قشموندان و مؤمنان پیر و جوان، زن و مرد با قرائت دعای عرفه به یاد حج ناتمام سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با امام زمان(عج) همنوا شدند و از خداوند بزرگ طلب عفو و بخشش گناهان خود را کردند و با انجام اعمال این روز به استقبال برگزاری جشن های عید سعید قربان رفتند.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام مهدی حسین‌آبادی معاون فرهنگی تولیت مسجد جمکران دعای عرفه را قرائت کرد و مردم مومن و مرزبان شهر قشم برای مظلومیت امام حسین(ع) و شهادت مسلم بن عقیل عزاداری کردند و اشک ماتم ریختند.
 
در این آیین روح بخش معنوی علاوه بر قرائت دعای عرفه از سوی روحانیون حاضر در خصوص عید قربان و روز عرفه سخنانی از سوی روحانیون حاضر ایراد شد.
 
در ادامه این مراسم عارفان عرفه در سرزمین آب و آفتاب با یادی از شهید آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور و شهدای خدمت، با قرائت مضامین بلند و عرفانی دعای عرفه به درگاه خالق یکتا برای سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز دعا کردند.
 
نماز عید سعید قربان در قشم نیز فردا ساعت ۰۷:۰۰ صبح به امامت حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حاجبی امام جمعه قشم در مصلی امام علی(ع) این شهرستان مرزی اقامه می شود.
 
دعای عرفه منتسب به امام حسین(ع) در صحرای عرفات است که همه ساله همزمان با این روز معنوی (نهم ماه ذی الحجه) قرائت می شود.
 
روز عرفه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.
 
دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.
 
بنابر روایت اگر کسی نتواند از فضیلت شب‌ های قدر بهره ببرد، می‌ تواند در روز عرفه از این فرصت برای توبه به درگاه خداوند متعال استفاده کند.
 
عرفه روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خویش را برای آنان گسترانیده و شیطان در این روز خوار، حقیر و رانده شده است.
 
در آموزه های دینی "شب قدر و روز عرفه" روزهای ویژه دعا هستند و پروردگار به استجابت دعای بندگان در آنها وعده داده است.
 
امام حسین(ع) در روز عرفه سال ۶۰ هجری قمری پس از قرائت دعای عرفه با نیمه تمام گذاشتن حج و تبدیل آن به عمره مفرده به سمت کوفه حرکت کردند.

انتهای پیام/
 

نظر شما