شناسهٔ خبر: 67377903 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رمزگشایی نویسنده انگلیسی از زندگی گوستاو فلوبر

«طوطی فلوبر» از معروف‌ترین کتاب‌های جولین بارنز است که در آن زندگی گوستاو فلوبر، از بزرگترین رمان‌نویسان غرب، با زبانی داستانی روایت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «طوطی فلوبر»، با ترجمه الهام نظری برای چهارمین‌بار بازنشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر که به قلم جولین بارنز نوشته شده، داستانی است از علاقه یک دکتر فرهیخته به گوستاو فلوبر، رمان‌نویس شهیر فرانسوی.

نویسنده در خلال روایت داستانی خود، زندگی و زمانه فلوبر را نیز به تصویر می‌کشد. قهرمان داستان این کتاب(جفری بریت‌ویت) برای گشودن رازی که ابتدا کم‌اهمیت می‌نماید، در دل زندگی، شخصیت و آثار فلوبر غرق می‌شود و حقایق زندگی و عقاید خود را با رازهای دنیای گوستاو فلوبر درهم می‌آمیزد.

در این کتاب، افزون‌بر گا‌ه‌شماری زندگی شخصی و حرفه‌ای فلوبر و خانواده‌اش، با آثار این نویسنده نیز بیشتر آشنا خواهید شد و دنیای او را بیشتر خواهید شناخت. عنوان کتاب از معمایی الهام گرفته شده که بریت ویت با آن مواجه است. او که همسرش را به تازگی از دست داده، برای شناخت بیشتر فلوبر به فرانسه می‌رود و سری به خانه و اماکنی می‌زند که خالق «مادام بوواری» در آن روزگار گذرانده است. او در خلال این بازدیدها، با دو طوطی خشک شده مواجه می‌شود؛ پرندگانی که نگهبانان موزه مدعی‌اند همان طوطی است که فلوبر در هنگام نوشتن «ساده‌دل» بر روی میز خود داشته است. اما کدامیک از این طوطی‌ها، همان طوطی اصلی است؟ ...

«طوطی فلوبر» یکی از مهمترین آثار جولین بارنز ، نویسنده و منتقد انگلیسی، است که در سال 1984 نامزد دریافت جایزه من بوکر شده است.

بارنز که خود شیفته فلوبر است، در این کتاب مخاطب خود را با زندگی نویسنده‌ای آشنا می‌کند که با خلق آثاری چون «مادام بواری» و «تربیت احساسات» بر نویسندگان نامداری پس از خود از جمله گی دو موپاسان، امیل زولا، آلفونس دوده و جرج اورول تأثیر گذاشته و از او با عنوان یکی از نویسندگان تأثیرگذار سبک واقع‌گرایانه و جزو بزرگترین رمان نویسان ادبیات غرب معرفی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما