شناسهٔ خبر: 67207661 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۵ مکان متبرکه خراسان شمالی میزبان برپایی دعای عرفه است

بجنورد- ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۱۵ مکان متبرکه و امامزادگان همزمان با نهم ذی الحجه میزبان آیین پرفیض و معنوی دعای عرفه است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی پرهیزگار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آیین دعای عرفه امشب در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص، کنار قبور شهدا، مراکز دینی و مذهبی و مساجد برگزار می شود.

وی افزود: سخنرانی مبلغان دینی و کارشناسان مذهبی پیرامون اهمیت روز عرفه از برنامه های پیش بینی شده برای این روز است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی تصریح کرد: امامزاده سید عباس، امامزاده حمزه رضا(ع) و بقعه شیخ مقدم الله‌آباد، بقعه امامزاده سید جعفر(ع) و حمزه بن موسی(ع) ، امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده فخرالدین، امامزاده زین‌العابدین (ع)، امامزادگان عبدالرحمن (ع) و سید جعفر (ع)، امامزاده سید باقر و بقعه ایوب پیغمبر گیفان از جمله امامزادگان شاخص استان هستند.

وی با تاکید بر بهره گیری شهروندان از فضائل معنوی این دعا، گفت: ذی‌الحجه، ماه مناجات و نیایش و اوج این نیایش هم روز عرفه است که بهترین فرصت برای استغفار به درگاه الهی محسوب می‌شود و مومنان ضمن قرائت این دعا در روز عرفه از مفاهیم بلند آن بهره‌مند شوند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است و بنابر فقه شیعه، حج‌گزاران باید از ظهر تا غروب شرعی این روز را در عرفات وقوف کنند.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

علاوه بر امامزادگان و بقاع متبرکه در مصلی های این استان نیز دعای معنوی عرفه برگزار می شود.

خراسان شمالی دارای هزار و ۱۰۰ مسجد است.

نظر شما