شناسهٔ خبر: 67220704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طنین نجوای دعای عرفه در خراسان شمالی دیار قومیت‌ها

بجنورد - ایرنا - آیین باشکوه دعای عرفه با حضور هزاران نفر از مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دیار رنگین‌کمان قومیت‌ها عصر امروز (یکشنبه) در اماکن زیارتی، مذهبی و مصلی‌های استان خراسان شمالی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم ولایتمدار استان خراسان شمالی بخصوص شهر بجنورد مرکز این استان نیز با حضور در مصلی امام خمینی (ره) و امامزاده عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) برادر امام رضا (ع) با قرائت دعای عرفه با امام حسین (ع) همه ناله شدند و برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) دعا کردند.

آیین روح‌بخش و معنوی دعای پرفیض عرفه در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد با نوای حاج شیخ ناصر هدایتی و حاج شیخ علیرضا احمدی برگزار شد.

علاوه بر مصلی ها و مکان های پیش‌بینی شده ۱۵ مکان متبرکه و امامزادگان میزبان آیین پرفیض و معنوی دعای عرفه در خراسان شمالی است.

آیین دعای عرفه در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص، جوار قبور شهدا، مراکز دینی و مذهبی و مساجد برگزار شد.

عرفه روزی که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را برایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‌تر و در خشمناکترین اوقات خواهد بود.

روز عرفه، روز رحمت عام الهی است، دعای این روز نیز، زمینه ساز تجلّی مغفرت و آمرزش خدا نسبت به بندگان است.

در روایتی نقل شده، شب عرفه هر دعای خیری که انسان بکند به اجابت می رسد؛ و برای کسی که در شب عرفه اطاعت الهی کند و اعمال صالحه انجام دهد، معادل ۱۷۰ سال اطاعت و عبادت است؛ یعنی از نظر پاداش چنین چیزی به او داده می‌ شود.

در همین راستا در این روز عاشقان اهل بیت (ع) در اقصی نقاط استان خراسان شمالی در نقاط مختلف گرد هم آمده و دعای عرفه را زمزمه کردند به طوری که گنجینه زلال عرفان الهی در کلام حضرت امام حسین (ع) با حضور عاشقان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) در بقاع متبرکه و مساجد و حسینیه‌ها قرائت شد.

به گزارش ایرنا، برگزاری نماز عید سعید قربان نیز فردا روز عید در محل مصلی بجنورد و سایر مکان های زیارتی و مذهبی در استان خراسان شمالی برنامه ریزی شده است.

همچنین در روز عید قربان نیز پایگاه هایی برای جمع آوری نذورات مردم در خراسان شمالی برپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ نهم ذی‌الحجه و یک روز پیش از عید سعید قربان موسوم به روزعرفه حجاج در سرزمین وحی و ایرانیان مشتاق آل‌الله در گوشه و کنار این سرزمین به زمزمه دعای عرفه مشغول می‌شوند.

نظر شما