شناسهٔ خبر: 67222577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان جنوبی:

کوچک‌ترین خلل در روند برگزاری انتخابات، جبران ناپذیر است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کوچک‌ترین خلل و کوتاهی در روند برگزاری انتخابات، جبران ناپذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، محمدرضا طالبی امروز _ یکشنبه بیست و هفتم خرداد_ در جلسه پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، اظهار کرد: برای انتخابات ریاست جمهوری ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان پیش بینی شده که نسبت به انتخابات قبلی (۷۶۶ شعبه اخذ رأی) افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت، ۳۶۸ شعبه سیار ،۳۵۲ شعبه شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است، افزود: برای انتخابات هشتم تیرماه ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی سازماندهی شده که به طور میانگین برای هر شعبه ۲۰ نفر در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رهبر انقلاب بارها در ادوار مختلف تأکید دارند که انتخابات آبروی نظام است لذا هرگونه مشکل و انحراف از قانون، بازی با آبروی نظام بوده چرا که دشمن بر این مسئله تمرکز دارد تا کوچک‌ترین مشکل را بزرگنمایی کند.

وی ادامه داد: اگر در هر موضوعی کوتاهی داشته باشیم که باعث عقب ماندگی شود قابل جبران است اما در مسئله انتخابات اگر خللی در روند اخذ رأی مردم انجام گیرد جبران پذیر نیست.

طالبی ادامه داد: اولین تأکید ما قانون محوری و قانون مداری در هر انتخابات است همانطور که برای مجلس شورای اسلامی هم انتخاباتی بدون حاشیه و بسیار امن در استان برگزار شد.

وی با اشاره به انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری بیان کرد: علیرغم وقت اندک اما تمام امکانات و برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فراهم شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ماده ۳۴ قانون انتخابات و رسیدگی به تخلفات نیز گفت: لازم است کم و کیف این ماده قانونی و شعب ایجاد شده به طور کامل اطلاع‌رسانی شود.

وی اظهار کرد: تخلفاتی از فضای مجازی هم گزارش می‌شود که تأکید داریم دستگاه‌های امنیتی اهتمام ویژه داشته باشند تا این موارد منجر به جرم را به شعبه رسیدگی ارجاع دهند.

طالبی با بیان اینکه ۹۸.۵ درصد شعب اخذ رأی به ارتباطات موبایلی متصل هستند، گفت: برای تمام شعبی که امکان داشته باشد ارتباط جایگزین خط تلفن ثابت مستقر خواهد شد تا در بخش استعلام‌ها به مشکل نخوریم.

وی ادامه داد: هدف این است که در فرصت زمانی که در نظر گرفته می‌شود بتوانیم اخذ رأی مردم را داشته باشیم لذا نباید به نحوی پیش برویم که رأیی از یک نفر بر زمین بماند لذا اگر در جایی یک چادر عشایری هم داریم باید شرایط اخذ رأی فراهم باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای فراخوان مردم در زمینه مشارکت انتخابات هم دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از امکانات در اختیار استفاده کنند.

نظر شما