شناسهٔ خبر: 67221725 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بحران کمبود مدرسه در ۵ شهر اردبیل - اکونیوز

اقتصاد ایران: اردبیل_ استاندار اردبیل گفت: در پنج شهر اردبیل، پارس آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و خلخال با بحران کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعدازظهر یکشنبه در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه ۱۵ کلاسه نیار اردبیل اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی‌ها و برآوردها استان اردبیل به ۲ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد تا شرایط استاندارد کشوری را در سرانه آموزشی شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: برای خروج این پنج شهر از بحران کمبود فضای آموزشی و تغییر مدارس چند شیفته به یک شیفته، باید از ظرفیت خیران، مولدسازی، منابع ملی و استانی استفاده کرده و در برنامه چهار ساله بتوان ۲ هزار کلاس درس را احداث و تحویل آموزش و پرورش داد.

استاندار اردبیل گفت: در همین شهر اردبیل ساخت واحدهای آموزشی متعدد شروع شده به طوری که اواخر سال گذشته شاهد آغاز احداث پنج مدرسه ۱۵ کلاسه بودیم و در این سه ماه نیز سعی کردیم تا شروع احداث واحدهای آموزشی جدید را در مجموع در قالب ۷۵ کلاس درس آغاز کنیم.

عاملی افزود: سعی ما بر این است تا شروع سال تحصیلی جدید بخشی از این کمبودها را برطرف کرده و نسبت به احداث واحدهای جدید گام‌های جدی و اقدامات مؤثری را برداریم.

وی با قدردانی از تلاش نوسازی مدارس در تدارک ساخت این واحدهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم و پرجمعیت دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا این واحدهای آموزشی با بهترین و شایسته‌ترین امکانات اجرایی و تحویل نسل‌های آینده شود تا تحصیل خود را در بهترین و شاخص‌ترین استانداردها انجام دهند.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برای ارتقای جایگاه استان در کنکور و بهبود تحصیل نسل آینده احداث مدارس با کیفیت و استاندارد اصل اساسی است و در این زمینه باید گام‌های جدی را برداشت.

عاملی همچنین به همراه فرماندار مرکز استان از سه پروژه در حال مرمت بازار زنجیرلو، پنبه‌لر و حمام یعقوبیه اردبیل بازدید کرده و در جریان روند مرمت این آثار ارزشمند تاریخی قرار گرفت.

وی بیان کرد: مرمت بازار قدیمی زنجیرلو و پنبه‌لر از سال ۱۴۰۱ شروع شده و پروژه با پیشرفت ۴۰ تا ۸۰ درصد در حال انجام است و تاکنون ۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: با حل مشکلات حقوقی روند توقفی این پروژه‌ها برطرف شده و ما شاهد فعال بودن پیشرفت بهسازی و مرمت این آثار ارزشمند تاریخی هستیم تا اهالی بازار با خیال راحت مشغول کسب و کار شوند.

عاملی تصریح کرد: بازسازی حمام یعقوبیه اردبیل نیز با همت بخش خصوصی از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است و امیدواریم این حمامی که به ثبت ملی نیز رسیده برای بهره‌برداری در حوزه گردشگری به سرعت تکمیل و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

نظر شما