شناسهٔ خبر: 67219369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع): دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دین است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: دشمنان امروز به دنبال انزوای مؤمنان و ایجاد فاصله بین مردم و مقدسات دینی هستند. عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) گفت: دشمنان امروز به دنبال انزوای مؤمنان و ایجاد فاصله بین مردم و مقدسات دینی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال عالم‌ مجاهد، استاد حاج شیخ محمد ترابی دامغانی در مسجد جامع دامغان در استان سمنان، گفت: امروز دشمن به دنبال این است که مؤمنان را فقط در دین محدود کند تا منزوی باشند، اما همه باید از دین مراقبت و در عین حال، از انقلاب، اسلام و مکتب شیعه نیز دفاع کنیم.

وی یادآور شد: عالمان شیعه طبق حدیث امام باقر(ع) مانند سکانداران سفینه ای هستند که کشتی را در امواج و توفان ها حفظ می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: روحانیت استمرار امامت است و ائمه(ع) در برابر ظالمان ایستادگی کردند تا مردم را هم به این اقدام ترغیب کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: طبق فرموده امام باقر(ع) در زمان غیبت منجی، علما باید مردم را راهنمایی کرده و چراغ هدایت جامعه باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع): دشمن به دنبال ایجاد فاصله بین مردم و دین است

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه شیعه افتخار می‌کند که تابع امامانی است که احاطه بر کتاب خدا داشتند، افزود: همه باید این سوال را از خود داشته باشیم که برای حفظ دین خدا چه سهمی داریم و همواره تلاش کنیم با دینداری بیشتر و کسب علوم دینی، سهم خود را تقویت کنیم.

نقش دامغان در پرورش علمای دینی

وی به نقش علمای دامغانی اشاره و اضافه کرد: دامغان به واسطه داشتن حوزه علمیه و با سابقه دیرینه در دینداری، از لحاظ دینی همواره سرآمد و مورد توجه بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: عالمان و مفسران دامغانی با وجود آنکه می‌توانستند در قم بمانند و به مقامات عالی برسند، به دامغان سفر کردند تا جهاد کنند و در بین مردم خود باشند.

 در این آیین سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، امامان جمعه دامغان و شاهرود، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دامغان، جمعی از علما، روحانیون، فضلا و خیل کثیری از مردم انقلابی و ولایتمدار شهرستان دامغان نیز حضور داشتند.

نظر شما