شناسهٔ خبر: 67206721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رونمایی از چهار اثر شیخ محمد ترابی دامغانی با حضور آیت ‌لله فاضل لنکرانی

آیین رونمایی از چهار اثر عالم مجاهد استاد حاج شیخ محمد ترابی دامغانی با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در دامغان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

در این آیین که شامگاه گذشته ۲۶ خرداد و همزمان با شب عرفه در مسجد جامع دامغان برگزار شد از این چهار اثر با حضور آیت ‌لله محمد جواد فاضل لنکرانی، استاندار سمنان، نماینده مردم دامغان، امام جمعه و فرماندار دامغان، جمعی از علما و روحانیون و...رونمایی شد.

همچنین آیین بزرگداشت اولین سالگرد ارتحال عالم‌ مجاهد، استاد حاج شیخ محمد ترابی دامغانی با حضور آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  نیز در دامغان برگزار شد.

استاد حاج شیخ محمد ترابی دامغانی از شاگردان امام خمینی(ره) و حاج شیخ مرتضی حائری(ره) و استاد حوزه و دانشگاه، مفسر قرآن و امام جماعت مسجد جامع دامغان از روحانیون و علمای برجسته استان سمنان بود که بیش از ۵۰ سال به تربیت طلاب و حوزویان در کشور و استان پرداخت.

این روحانی مبارز و انقلابی در سال ۱۳۱۸ در دامغان به دنیا آمد. پس از تحصیلات ابتدایی به حوزه علمیه دامغان رفت و در سال ۱۳۳۵ش راهی قم شد و از محضر علمای بزرگ حوزه علمیه قم از جمله امام خمینی(ره) بهره گرفت. در سال ۱۳۵۲ش که آیت‌الله خزعلی به دامغان تبعید شد، از سوی ایشان مأموریت یافت تا سرپرستی حوزه علمیه دامغان را عهده دار شود و به همین دلیل به دامغان بازگشت و ضمن اقامه جماعت در مسجد صاحب‌الزمان(عج)، به تدریس و تربیت طلاب مشغول گردید. ایشان از سال ۱۳۵۷ش امام جماعت مسجد جامع شهر را به عهده گرفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تدریس کرد. این عالم ربانی سرانجام تیرماه سال گذشته در ۸۴ سالگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام

نظر شما