شناسهٔ خبر: 67219362 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ولایت‌پذیری رمز محبوبیت شهید رییسی

بی شک رمز محبوبیت شهید آیت الله دکتر رییسی، بی ادعایی و تابع ولایت بودن وی بود.

صاحب‌خبر -

ولایت‌پذیری رمز محبوبیت شهید رییسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رییس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد مقدس گفت:خستگی ناپذیری، مردمی بودن، دارای تعامل با همسایگان و توجه به مسائل فرهنگی کشور از دیگر مشخصه های وی است که ریشه در ولایت‌پذیری او داشت.

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم افزود: فردی که سالها رییس قوه قضاییه و مدیریت اجرایی را بر عهده داشته، در نگاه کلی باید محبوبیت او در میان مردم کم می شد ولی در تشییع پیکر او شاهد حضور میلیونی مردم بودیم و این نشان می‌دهد که اگر برای رضای خدا قدم برداریم، خداوند نیز محبّت او را در میان قلب های مردم قرار خواهد داد.

رییس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: این هم اندیشی معطوف به رسالت دانشگاهی در نظام جمهوری اسلامی است که رفتار و کردار شهیدان به خصوص رییس جمهور شهید، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و مسیر پیموده شده انقلاب را تبیین علمی و تئوریزه کند.

عباس جوارشکیان با بیان اینکه جامعه بشری نیازمند راهنمایی های جدید است، افزود: در متن واقعیت انقلاب اسلامی ما داده های خام بسیاری وجود دارد و راه تبیین آن نیز در مکاتب علمی متداول جهان وجود ندارد؛ بر همین اساس با کمک دانشگاهیان باید این مسیر تبیین و معرفی شود.

نشست شهید آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در نظام جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با حضور جمعی از استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نظر شما