شناسهٔ خبر: 66863349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

طلاب جهان اسلام یاد و خاطره شهید جمهور را در مشهد گرامی داشتند

طلاب جامعة المصطفی نمایندگی خراسان روز یکشنبه با برگزاری مراسمی در مشهد یاد و خاطره شهید جمهور و دیگر همراهان شهیدش را گرامی داشتند.

صاحب‌خبر -

 

طلاب جهان اسلام یاد و خاطره شهدای خدمت را در مشهد گرامی داشتند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی جامعة المصطفی در خراسان در این آیین گفت: شهید رییسی در خدمت اهداف امام عصر(عج) و آرمان‌های آن حضرت در مبارزه با فساد و عدالت گستری از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

حجت الاسلام محمدرضا صالح افزود: در اندیشه اسلامی، خدمت به مردم فرا نژادی و فرا جغرافیایی است. در این اندیشه، قلب حاکم باید از محبت و لطف به مردم لبریز باشد و شهید رییسی این گونه بود.

وی ادامه داد: خدمات آیت‌الله رییسی خالصانه و برای خدا بود و این شخصیت بزرگ در حالیکه بین شدیدترین فشارهای داخلی و خارجی و ترور شخصیت قرار داشت، اما خدا اینگونه او را بین توده‌ها محبوب کرد.

آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع)، هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

آیت الله آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

جامعه المصطفی العالمیة، نهاد علمی و بین‌ المللی با هویت حوزوی است که با هدف گسترش علوم اسلامی و تربیت طلاب غیر ایرانی تشکیل شده است.

هم‌اکنون ۵۳ هزار طلبه از دستکم ۱۳۰ ملیت در این نهاد علمی و آموزشی و نهادهای مرتبط با آن تحصیل می‌کنند، نمایندگی جامعه المصطفی در خراسان بزرگترین نمایندگی این نهاد علمی بعد از قم است.

نظر شما