شناسهٔ خبر: 67219036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جابجایی نزدیک به ۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری آذربایجان‌غربی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از جابجایی نزدیک به ۲میلیون تن کالا توسط ناوگان باری در سال‌جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

 جابجایی نزدیک به ۲ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، ایرج دست‌نشان در تشریح این خبر گفت: در دو ماهه ابتدای سال‌جاری ۱۳۰ هزار و ۲۷۹ سفر توسط ناوگان باری استان انجام گرفت که نسبت به مدت زمان سال گذشته خود ۱۴.۷۳ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ هزار و ۵۰۹ راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا فعالیت دارند، افزود: در استان مجموعاً نزدیک به ۱۹ هزار دستگاه ناوگان باری سنگین و نزدیک به ۱۶ هزار دستگاه وانت بار فعال وظیفه حمل انواع کالا را عهده دار هستند.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ ماهه ابتدای سال‌جاری تناژ حمل مصالح و محصولات معدنی تحت صحابت بارنامه ۷۵۹ هزار و ۹۶۰ تن بوده است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل کالا در استان ۱۶۶۰ شرکت است، خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۲۳۰۱ فقره بارنامه صادرشده از سوی شرکت‌های حمل کالا، باطل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخلف ناوگان خاطی و معرفی به کمیسیون ماده ۱۲ مکشوفه در گشت‌های نظارتی- دروازه‌ای ۱۲۱ فقره بوده است، یادآور شد: همچنین در این مدت تعداد ۱۱۸۳ تخلف مربوط به بارنامه‌های صوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ و تعداد ۳۴۹ فقره تخلفات مشکوک به صدور بارنامه سوری معرفی شده به کمیسیون ماده ۱۲ توسط اداره کل حمل و نقل کالا ثبت شد.

نظر شما