شناسهٔ خبر: 67218139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خرید۱۰۲ هزار تن گندم مازاد برنیازکشاورزان در خراسان رضوی

خرید گندم مازاد برنیازکشاورزان در خراسان رضوی از مرز ۱۰۲ هزار تن گذشت.

صاحب‌خبر -

خرید۱۰۲ هزار تن گندم مازاد برنیازکشاورزان در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه این میزان خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است، گفت: عملیات خرید تضمینی گندم از اوایل سال جاری آغاز شده و تاکنون بیش از ۵۰ مرکز خرید در  استان فعال بوده‌اند.

 وحیدرضا فریدونی با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳، گفت: قیمت پایه خرید گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که این قیمت با یک درصد افت مفید و ۴ درصد افت غیر مفید به ترتیب به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

فریدونی در خصوص شرایط گندم‌های سِن نوعی افت گندم افزود: گندم سن زده حداکثر تا ۲ درصد بدون کسر بها و بالاتر از ۲ درصد به ازای هر درصد تا ۴ درصد ۲۵۰۰ ریال از بهای گندم کم می‌شود، همچنین گندم‌های آفت‌زده تا ۳۵۰۰ کسر از کشاورزان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌های جهاد کشاورزی استان در زمینه مبارزه با آفت سن، گفت: خوشبختانه امسال با توجه به مبارزات خوبی که توسط همکاران ما در جهاد کشاورزی استان با آفت سن صورت گرفته، وضعیت سیل‌زدگی گندم‌ها به طور قابل توجهی کنترل شده است.

وی افزود: تا پایان فصل برداشت، حدود ۴۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش خواهد داشت.

فریدونی گفت: تاکنون ۱۰۰ درصد مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است. کشاورزان برای دریافت وجه خود باید به بانک عامل مراجعه کنند.

وی افزود: خوشبختانه خبر مسرت‌بخش برای گندم‌کاران  استان این است که تاکنون ۱۰۰ درصد مطالبات مربوط به گندم خریداری شده از آنها به طور کامل پرداخت شده است.

فریدونی در خصوص نحوه پرداخت‌هاهم گفت: پرداخت‌ها به صورت مستقیم از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها و به حساب بانکی کشاورزان واریز می‌شود.

 

 

نظر شما