شناسهٔ خبر: 67217971 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از تئاتر و سینما؛

«گربه روی شیروانی داغ» روی صحنه می‌رود/ اکران یک فیلم در هنروتجربه

تهران- ایرنا- نمایش «گربه روی شیروانی داغ» به کارگردانی مازیار سیدی از ۳۱ خرداد به روی صحنه می‌رود. همچنین از لوگوی نمایش «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» در آستانه اکران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رونمایی از لوگوی نمایش «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» به کارگردانی مازیار سیدی، آغاز اجرای نمایش «گربه روی شیروانی داغ» از ۳۱ خرداد و اکران «میجان و قصه کهربا» در سینماهای هنر و تجربه و پلتفرم‌ها بخشی از خبرهای امروز سینمایی است.

رونمایی از لوگوی نمایش «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» در آستانه اکران

نمایشنامه «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» توسط محمد زارعی بر اساس نمایشنامه «سیمبلین» ویلیام شکسپیر نوشته شده است و با طراحی و کارگردانی مازیار سیدی برای اجرا آماده می‌شود.

این نمایشنامه، متنی کمتر خوانده شده‌ از ویلیام شکسپیر است که تا به حال در ایران روی صحنه نرفته است. تهیه‌کنندگی نمایش «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» را فرناز دهخدا بر عهده دارد و امیرسپهر تقی‌لو و ایمان یزدی مجریان طرح آن هستند. همچنین در این نمایش رضا سرور مشاور متن و امیر شعبان‌پور مشاور کارگردان هستند.

همزمان با تمرین گروه نمایش «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» که به زودی روی صحنه خواهد رفت، از لوگوی این نمایش با طراحی صالح تسبیحی رونمایی شد. در خلاصه این نمایشنامه آمده است: ابلاغیه از بالا: اجرای یک نمایشنامه از شکسپیر این پایین. نتیجه: جیره‌ی بیشتر خوراک و بهداشت. تمام!

نمایش «سیمبلین (یک نمایش فنسی)» قرار است با ترکیبی از بازیگران و فارغ التحصیلان جوان تئاتر روی صحنه برود.

«گربه روی شیروانی داغ» به روی صحنه می‌روند/ اکران یک فیلم در هنروتجربه

تئاتر «گربه روی شیروانی داغ» در خانه موزه استاد انتظامی

نمایش «گربه روی شیروانی داغ» اثر فاخر تنسی ویلیامز ، فارغ از توجه کلیشه ای به نکوهش امیال افسارگسیخته نیازهای شهوانی و گاها حیوانی آدمی ؛ با رویکردی روانشناسانه در برخورد با بحران های لاینحل بشر هزاره سوم ناشی از اشاعه دروغ و دو رویی ؛ انسان را به سمت صداقت و راستی رهنمون می‌کند که گویی پاسخ به بزرگترین پرسش بشر مبنی بر زیستنی شرافتمندانه را؛ در راستگویی و صداقت جستجو می کند.

مهدی اصغریان، هلیا جولایی مقدم، مریم حبیبی، رامین عبداللهی، میثم حیدری، آتنا شفیعی، علی فرجی، الهام شیخلو، دیانا محافظت کار ابدی، علی محمدی، محمد حسین شفیعی، سامیار سرادقی، کیاشا برزگر، ماهان محمودی مقدم، آدرینا سرادقی، آوا شهبازی، فاطمه غلامعلی پور، حمید بهمنی و حسین اکبری بازیگران این نمایش هستند.

همچنین کامران حسین زاده تهیه کننده، مرجان بخت مینو مترجم ، هلیا جولایی مقدم دستیار کارگردان، آتنا شفیعی منشی صحنه، ندا حقیقت گو طراح گریم، فرزانه محمدی و سپهر امیری عکاس، علی فرجی مدیر صحنه و مهدی سربازی روابط عمومی نمایش را بر عهده دارد.

نمایش «گربه روی شیروانی داغ» کاری از مهدی اصغریان از ۳۱ خرداد تا ۱۵ تیر به مدت ۹۰ دقیقه در سالن تئاتر خانه موزه استاد انتظامی روی صحنه خواهد رفت.

اکران «میجان و قصه کهربا» در هنروتجربه

فیلم «میجان و قصه کهربا» به تهیه کنندگی و کارگردانی کمال مقدم حکایتی از دوستی‌ها همدلی ها برای کودکان دارد. کارگردان اثر «میجان وقصه کهربا» درباره این فیلم گفت: فیلم نوشته مجید حاتمی است و در سایه‌های جنگل ممنوعه، جایی که خورشید با نور به آرامی برگ‌ها را نوازش می‌کند، میجان، به دنبال آرزوی تی تی سایه ها و نورها را دنبال می‌کند تا راز کهربا رنگین کمان را در میان معماهای جنگل، کشف کند و بعد از آن داستان‌ میجان از یک دختر ساده به یک افسانه‌ ای جاودان تبدیل شده که همه را به دنبال رویاهایشان می‌کشاند.

مقدم افزود: در واقع هدف از تولید این فیلم دوستی همکاری و همدلی در جامع ایرانی هنوز رواج دارد و از شاخصه های ما ایرانی‌ها است.

مجید حاتمی نویسنده، ریحانه بوالحسنی و رمضانعلی خاکی جوان جانشین تهیه‌کننده، مهدی افشار مدیر فیلمبرداری ، وحید سلطانی صدابردار، بابک شعاعی طراح گریم ، محمد نوری طراح صحنه و لباس، سجاد رعیت سرپرست گروه کارگردانی، پروین مقدم مدیر برنامه ریزی این فیلم هستند.

کاظم نوربخش، محمدرضا شیرخانلو، یوسف صادقی، علیرضا رضایی، مهسا تاجیک، الهه قاید امینی، علی مرزبان، رویا رضا زاده، ابوالفضل مرزبان، مهدیس پریش، امیر محمد شیرخانلو، ابوالفضل عبدلحسینی و عرفانه مددی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

فیلم «میجان وقصه کهربا» جمعه بیست و ششم خرداد ۱۴۰۳ در سالن کاخ آپادانا با حضور بازیگران سینما و تلویزیون و عوامل سینما اکران گردیدد و به زودی از سینما هنرو تجربه و پلتفرم‌ها اکران می‌شود.

نظر شما