شناسهٔ خبر: 67372232 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس دانشگاه سوره در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

رییس جمهور باید اعتقاد قوی به پیشرفت کشور داشته باشد/ رئیس قوه مجریه نباید منشأ اختلاف شود

ساعی با اشاره به ویژگی یک رئیس‌جمهور گفت: یک رئیس‌جمهور نباید فردی باشد که بعد از دستیابی به این سِمَت، خودش منشأ اختلاف بشود و ظرفیت‌های این کشور را در راه این اختلافات تلف کند و باید تیمی داشته باشد که همراه با آنها بتواند اهداف بلند مسیر پیشرفت و تعالی این کشور را محقق کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان در روز ۳۰ اردیبهشت در سفری کاری در راه بازگشت به تبریز، مجبور به فرود سخت شد و به شهادت رسید. به همین خاطر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی، ۵۰ روز بعد از این واقعه، باید انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود و تا روزی که نتایج انتخابات مشخص شود، «محمد مخبر» معاون اول آیت‌الله رئیسی مسئولیت اداره کشور را برعهده دارد.

انتخابات ریاست‌جمهوری روز هشتم تیر برگزار می‌شود و در آستانه این اتفاق مهم سیاسی در کشورمان، «محمدحسین ساعی» رئیس دانشگاه سوره و یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، در مورد ویژگی‌هایی که یک فرد مناسب برای سِمَت ریاست‌جمهوری باید داشته باشد، اظهار داشت: ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که چند مشخصه داشته باشد. اول از همه بتواند نیرو‌ها و ظرفیت‌هایی که در حال حاضر در جامعه ما وجود دارند را به‌نفع پیشرفت و منفعت عمومی کشور هم‌راستا و تقویت کند و انسجام ببخشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور نباید منشأ اختلاف بشود، گفت: یک رئیس‌جمهور نباید فردی باشد که بعد از دستیابی به این سِمَت، خودش منشأ اختلاف بشود و ظرفیت‌های این کشور را در راه این اختلافات تلف کند و باید تیمی داشته باشد که همراه با آنها بتواند اهداف بلند مسیر پیشرفت و تعالی این کشور را محقق کند.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: رییس جمهور باید اعتقاد قوی و صمیمانه به پیشرفت و تعالی این کشور داشته باشد که اگر این اعتقاد را نداشته و نوعی وادادگی نسبت به کشور‌های رقیب، دشمن و متخاصم ما داشته باشد، در نهایت منفعتی برای مردم نخواهد داشت.

ساعی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهش باید افراد پرکاری باشند، اظهار داشت: کار‌های این کشور زیاد است و به همین خاطر باید عاشقانه و فداکارانه برای آن کار کنند.

وی ادامه داد: رئیس قوه مجریه باید فردی باشد که حضورش منجر به بی‌اخلاقی، بداخلاقی و ایجاد اختلاف و انشقاق اجتماعی نشود و بتواند هم‌بستگی و الفت اجتماعی ایجاد کند.

این عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: مسائلی مانند پاک‌دستی مالی، توجه به حوزه علم و حوزه‌های مناطق محروم، فقرا و اقشار ضعیف‌تر جامعه از ویژگی‌هایی است که اگر کسی اینها را داشته باشد، ان‌شاءالله رئیس‌جمهور خوبی خواهد بود.

ساعی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی چگونه بر افزایش مشارکت در انتخابات تأثیر می‌گذارد، گفت: نه اعضا و نه مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی کار مستقیمی در حوزه انتخابات نمی‌کنند. ورود این شورا به حوزه‌های آموزش، تربیت و پرورش انسان‌ها عواملی است که شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌کمک آنها در مسائلی مانند دعوت به مشارکت در انتخابات نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما