شناسهٔ خبر: 67217351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برخورد با تغییر کاربری بیش از ۳۳ هزار متر مربع زمین کشاورزی خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با تغییر کاربری ۳۳ هزار و ۱۵۰ مترمربع زمین کشاورزی استان برخورد و برای رفع آثار آن اقدام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی حجت الاسلام رضا براتی زاده روز یکشنبه در این خصوص اظهار کرد: یکهزار و ۴۴۰ مورد از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز در زمین های زراعی و باغ های استان در این مدت در استان شناسایی شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مساحت مجموع این موارد ۱۲۵ هزار متر مربع است که در ۸۵۰ مورد پس از طرح شکایت دستگاه ذی ربط برای متهمان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در ۲۵۶ مورد و در مساحت بیش از دو هکتار تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات، در ۴۲ مورد و در مساحت سه هزار ۱۵۰ متر مربع تبصره ۳ ماده ۱۰ همان قانون و در ۲۴۴ مورد و در مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز تبصره یک ماده ۱۰ قانون یاد شده اعمال شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: حسب مورد و به موجب اقدامات اجرایی دستگاه قضایی و جهاد کشاورزی مستحدثات غیرقانونی قلع و قمع و یا از ادامه عملیات تغییرکاربری غیرمجاز، توسط ضابطان انتظامی جلوگیری شده است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

نظر شما