شناسهٔ خبر: 67216540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱۵ گروه نظارتی دامپزشکی آذربایجان‌شرقی در عید قربان فعال است

تبریز- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اعلام کرد: همزمان با عید قربان تعداد ۱۱۵ گروه نظارتی و بهداشتی بر روند کشتار دام های زنده و گوشت های قربانی نظارت می کنند.

صاحب‌خبر -

یحیی شیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی بر اساس شرح وظایف خود ۴۷ گروه نظارتی ثابت و ۶۸ گروه نظارتی و بهداشتی سیار را در سطح شهرهای مختلف استان به کارگیری می کند تا از لحاظ بهداشتی و شرعی مشکلی در کشتار دام به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه از مجموع تیم های نظارتی یاد شده ۱۴ گروه ثابت و سیار در کلانشهر تبریز انجام وظیفه خواهند کرد، یادآور شد: با توجه به همجواری محل فروش دام در کشتارگاه صنعتی تبریز، تیم های مزبور در این مکان نیز آماده ارایه خدمات به مردم هستند.

شیری به کارگیری تعداد ۱۲۸ دامپزشک، ۳۸ کارشناس بهداشت گوشت و تعداد ۵۳ نفر ناظر شرعی را از دیگر اقدامات مهم اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی برای روز عید قربان اعلام کرد که در اقصی نقاط آذربایجان شرقی با تیم های نظارتی و بهداشتی همکار می کنند.

وی یادآور شد: بر همین اساس تمام تیم های یاد شده در کشتارگاه های صنعتی آذربایجان شرقی شامل شهرستان های تبریز، مراغه، میانه، سراب، بناب، جلفا و ملکان مستقر شده و از نظر پزشکی و سلامت دام های آماده کشتار را رصد و کنترل خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه این مجموعه فردا همزمان با عید سعید قربان باز است، گفت: شماره تلفن ۱۵۱۲ برای ارایه هر گونه خدمات و راهنمایی های لازم برای هموطنان به صورت شبانه روزی دایر است و در شهرستان تبریز نیز شماره های ۳۴۴۴۵۰۰۰ و ۳۴۴۴۰۰۲۵ برای اعزام کارشناسان بهداشتی در خدمت مردم است.

نظر شما