شناسهٔ خبر: 67216256 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

کشف 25 مرکز غیرمجاز ماینرینگ در استان فارس کشف 25 مرکز غیرمجاز ماینرینگ در استان فارس

ابوذر الوار گفت: با همکاری خوب دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی، سال گذشته 25 مرکز و 189 دستگاه غیرمجاز استخراج رمز دارایی که بدون مجوز از شبکه توزیع برق استفاده می‌کردند، در شهرستان‌های تحت مدیریت توزیع نیروی برق فارس، کشف و ضبط شد. به نقل از توزیع برق فارس، این مقام مسئول گفت: ناپایداری شبکه،

صاحب‌خبر -

ابوذر الوار گفت: با همکاری خوب دستگاه‌های قضایی، اطلاعاتی و انتظامی، سال گذشته 25 مرکز و 189 دستگاه غیرمجاز استخراج رمز دارایی که بدون مجوز از شبکه توزیع برق استفاده می‌کردند، در شهرستان‌های تحت مدیریت توزیع نیروی برق فارس، کشف و ضبط شد.

به نقل از توزیع برق فارس، این مقام مسئول گفت: ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی از مهم‌ترین پیامدهای استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز به شمار می‌رود.

الوار گفت: استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز دارایی‌ علاوه بر تحمیل ضرر و زیان‌های مالی و ضربه به منافع ملی، در ساعات پیک مصرف در فصول تابستان و زمستان نیز موجب ایجاد اختلال در شبکه برق کشور می‌شود.

او با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیر مجاز در فارس با جدیت ادامه دارد، افزود: شهروندان می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat و ثبت گزارش در شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس و استفاده از اپلیکیشن "برق من" ، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارز‌ها را معرفی و از پاداش حداکثر ده میلیون ریالی به ازای هر دستگاه فعال، مطابق دستورالعمل وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان فارس همچنین از کشف 34 فقره سرقت سیم برق و تجهیزات انتقال آن به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال در سال گذشته خبرداد و افزود: در این بخش 28 سارق دستگیر و تحویل محاکم قضایی شدند.

انتهای پیام

نظر شما