شناسهٔ خبر: 67301663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

یک فرمانده ارشد نظامی:

«مشارکت بالا در انتخابات» کشور را از هر تهدیدی مصون می‌کند

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است، گفت: مشارکت بالا در انتخابات مانند سنگری مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبی مصون می‌کند. 
به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان و مسئولان این نیرو با اشاره به اینکه انتخابات نماد جمهوریت و اسلامیت است، گفت: نهاد انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از ارکان اصلی آن است و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز با بیان اهمیت آن، جمهوریت و اسلامیت نظام را وابسته به انتخابات دانسته‌اند. 
فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه مشارکت، اصل کلیدی انتخابات است، افزود: در ادوار مختلف انتخابات، رهبر معظم انقلاب بر مسئله حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات تأکید کرده و اصل کلیدی «مشارکت در انتخابات» را مهم‌تر از اینکه چه کسی انتخاب شود، دانسته‌اند. ایشان همواره بر چهار مؤلفه سلامت، امنیت، مشارکت قوی و رقابت واقعی در انتخابات تأکید دارند و مشارکت گسترده را نشانه‌ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم‌سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار می‌دانند. 
واحدی با اشاره به اینکه رأی مردم تعیین‌کننده روند‌های حاکمیتی است، اضافه کرد: برای تبیین اهمیت انتخابات آینده از ابعاد داخلی می‌توان به جایگاه راهبردی «رأی مردم» به عنوان محوری‌ترین مؤلفه اشاره کرد. هر چه مشارکت در انتخابات پیش‌رو بالاتر باشد، دولت منتخب با پشتوانه قوی‌تری خواهد توانست به شعار‌ها و وعد‌های خود عمل کند، از این رو می‌بینیم که همواره در انتخابات مختلف دشمنان و گروهک‌های معاند در پی ناامیدسازی مردم از آینده کشور و تضعیف انتخابات هستند تا کشور را درگیر مشارکت ضعیف کنند. 
وی ضمن تأکید بر اینکه مشارکت بالا باعث کاهش تهدیدات است، اظهار کرد: در بعد خارجی، میزان مشارکت در انتخابات رابطه مستقیم با شدت و ضعف تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. مشارکت ضعیف این استنتاج و توهم را به دشمن القا می‌کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است و یکی از نقشه‌های دشمنان همواره برهم‌زدن و زیر‌سؤال‌بردن روند انتخابات در کشور بوده است و بالعکس مشارکت بالا همچون سنگری مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبی مصون می‌سازد. 
فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر اینکه حضور مردم باعث افزایش قدرت، اقتدار و امنیت ملی است گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نشان‌دهنده اقتدار ملی و چهره قوی بین‌المللی کشور است، هر چند ابزار‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی قدرت‌افزا و قدرت‌زاست، اما هیچ‌کدام به اندازه حضور مردم ایجاد قدرت نمی‌کند و این قدرت ملی است که موجب امنیت می‌شود. هر چقدر قدرت ملی تقویت شود، دولت‌ها از موضع برتر و بالاتری در صحنه بین‌المللی برای تحقق و دفاع از منافع ملی ایفای نقش خواهند کرد.

نظر شما