شناسهٔ خبر: 67215538 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بازدید رئیس‌جمهور مصر از موزه سیره نبوی در مدینه + عکس

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان سفر خود به مدینه منوره، از مقر اصلی موزه و نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی در مدینه بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در جریان سفر خود به مدینه منوره، از مقر اصلی موزه و نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی در مدینه بازدید کرد.

وی در این بازدید از سوی ناصر الزهرانی، رئیس هیئت‌مدیره نمایشگاه‌ها و موزه‌های بین‌المللی عربستان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور مصر در جریان بازید از این نمایشگاه که به شکلی خلاقانه مراحل مختلف زندگی پیامبر(ص) را از به تصویر کشیده بازدید کرد و همچنین با تاریخ توسعه مسجدالحرام و مسجدالنبی و تاریخچه بنا و توسعه این دو مکان مقدس مسلمانان جهان آشنا شد. در این موزه سیره و تاریخ نبوی با استفاده از فناوری‌های نوین از جمله واقعیت مجازی و نمایشگرهای مدرن به تصویر کشیده شده است.

رئیس‌جمهور مصر نیز با ابراز تحسین از این ابتکار تمدنی، از مسئولان و دست‌اندرکاران تأسیس و توسعه موزه و نمایشگاه بین‌المللی سیره نبوی تقدیر و تشکر کرد.

این نمایشگاه که مقر اصلی آن در مدینه قرار دارد، هرساله در یکی از کشورهای اسلام نیز برگزار می‌شود. سال گذشته رباط، پایتخت مراکش میزبان این نمایشگاه و موزه بود.

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر برای ادای مناسک حج به عربستان سعودی سفر کرده است. با این حال در چند روز گذشته رنگ سیاه پیراهن سنتی او در زمان زیارت مسجدالنبی با توجه و انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی در مصر و دیگر کشورهای عربی مواجه شده است. برخی انتخاب رنگ سیاه به‌جای سفید را نشانه عدم توجه رئیس‌جمهور مصر به سنت‌های اسلامی توصیف کرده‌اند، برخی نیز تأکید کرده‌اند، انتخاب رنگ سفید سنت رایج است، اما انتخاب رنگ دیگر خلاف آموزه‌های اسلامی نیست.

 

انتهای پیام

نظر شما