شناسهٔ خبر: 67214845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ازسرگیری پروازهای بین‌المللی در فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: امیدواریم با پایان عملیات بهسازی باند این فرودگاه، شاهد ازسرگیری پروازهای بین‌المللی با همکاری شرکت‌های هواپیمایی باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مجتبی بیاتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۶ پرواز در هفته در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود، اظهار کرد: این پروازها به مقاصد تهران، مشهد، عسلویه و قشم صورت می‌گیرد.

وی تعداد شرکت‌های هواپیمایی که اکنون در فرودگاه کرمانشاه پرواز دارند را هفت شرکت اعلام کرد و افزود: به تازگی و با توجه به حجم زیاد تقاضایی که وجود داشت، پرواز در مسیر کرمانشاه به قشم را برای دو روز در هفته و روزهای دوشنبه و پنجشنبه راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برنامه برای افزایش بیشتر پروازهای فرودگاه کرمانشاه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: مسیرهای شیراز، تبریز، بندرعباس و شهرهای شمال کشور پرتقاضا است و امیدواریم با همکاری شرکت‌های هواپیمایی پرواز در این مسیرها برقرار شود.

بیاتی با اشاره به اینکه زمانی فرودگاه کرمانشاه در مسیرهای بین‌المللی نیز پرواز داشت، ادامه داد: در آن زمان چهار تا شش پرواز در هفته به مقصد استانبول داشتیم و برخی مسافران از استانبول به مسیرهای دیگری در نقاط مختلف دنیا می‌رفتند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پایان کار بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه و برداشته شدن محدودیت پرواز در شب و فراهم شدن امکان نشستن پروازهای پهن پیکر دوباره با همکاری شرکت‌های هواپیمایی شاهد راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی در فرودگاه کرمانشاه باشیم، اضافه کرد: برقراری پروازهای بین‌المللی مطالبه مهمی است که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه دو عامل اصلی را باعث محدودیت پروازها دانست و تصریح کرد: کمبود ناوگان که بخشی از آن متأثر از شرایط تحریم است و قیمت‌های دستوری نرخ بلیت، دو عامل اصلی کم بودن تعداد پروازها به شمار می‌رود.

بیاتی گفت: فرودگاه کرمانشاه نه تنها برای مردم کرمانشاه، بلکه برای مردم استان‌های همجوار نیز منشأ خدمت خواهد بود و نقش بسزایی در جابه‌جایی زوار عتبات عالیات و مسافران عراقی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲۶۸ تن بار نیز توسط پروازهای فرودگاه کرمانشاه جابه‌جا شده است، افزود: در حال حاضر هر روز به مشهد پرواز داریم که نزدیک به ۵۰ درصد مسافران آن گردشگران عراقی هستند و این امر نشان می‌دهد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه به رونق صنعت توریسم کشور نیز کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به عملکرد فرودگاه کرمانشاه در دو ماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت ۳۰۸ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شده و ۳۱ هزار و ۴۸۷ نفر توسط این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

نظر شما