شناسهٔ خبر: 67221619 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام ۳۰۸ پرواز در فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: در دوماهه نخست امسال ۳۰۸ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شده و ۳۱ هزار و ۴۸۷ نفر توسط این پرواز‌ها جابجا شده‌اند .

صاحب‌خبر -

مجتبی بیاتی فرودگاه کرمانشاه گفت: با پایان عملیات بهسازی باند این فرودگاه، شاهد از سرگیری پرواز‌های بین‌المللی با همکاری شرکت‌های هواپیمایی باشیم.

مجتبی بیاتی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۶ پرواز در هفته در فرودگاه کرمانشاه انجام می‌شود، گفت: این پرواز‌ها به مقاصد تهران، مشهد، عسلویه و قشم صورت می‌گیرد.

وی تعداد شرکت‌های هواپیمایی که اکنون در فرودگاه کرمانشاه پرواز دارند را هفت شرکت اعلام کرد و یادآور شد: اخیرا با توجه به حجم زیاد تقاضایی که وجود داشت، پرواز در مسیر کرمانشاه به قشم و بالعکس را برای دو روز در هفته و روز‌های دوشنبه و پنجشنبه راه‌اندازی کردیم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برنامه برای افزایش بیشتر پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه نیز خبر داد و عنوان کرد: مسیر‌های شیراز، تبریز، بندرعباس و شهر‌های شمال کشور بسیار پرتقاضا هستند که امیدواریم با همکاری شرکت‌های هواپیمایی پرواز در این مسیر‌ها برقرار شود.

بیاتی با اشاره به اینکه زمانی فرودگاه کرمانشاه در مسیر‌های بین‌المللی نیز پرواز داشت، یادآور شد: در آن زمان چهار تا شش پرواز در هفته به مقصد استانبول داشتیم و برخی مسافران از استانبول به مسیر‌های دیگری در نقاط مختلف دنیا می‌رفتند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پایان کار بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه و برداشته شدن محدودیت پرواز در شب و فراهم شدن امکان نشستن پرواز‌های پهن پیکر دوباره با همکاری شرکت‌های هواپیمایی شاهد راه‌اندازی پرواز‌های بین‌المللی در فروگاه کرمانشاه باشیم، گفت: برقراری پرواز‌های بین‌المللی مطالبه مهمی است که پیگیر آن هستیم.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در ادامه دو عامل اصلی را باعث محدودیت پرواز‌ها دانست و ادامه داد: کمبود ناوگان که بخشی از آن متاثر از شرایط تحریم است و همچنین قیمت‌های دستوری نرخ بلیت دو عامل اصلی کم بودن تعداد پرواز‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از مزایای راه‌اندازی پرواز‌های بیشتر در فرودگاه کرمانشاه یاد کرد و افزود: فرودگاه کرمانشاه نه تنها برای مردم کرمانشاه، بلکه برای مردم استان‌های همجوار نیز منشاء خدمت خواهد بود و نقش بسزایی نیز در جابجایی زوار عتبات عالیات و مسافران عراقی خواهد داشت.

بیاتی افزود: برای نمونه هم اکنون هر روز به مشهد پرواز داریم که نزدیک به ۵۰ درصد مسافران آن توریست‌های عراقی هستند و این امر نشان می‌دهد افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به رونق صنعت توریسم کشور نیز کمک خواهد کرد.

وی اشاره‌ای هم به عملکرد فرودگاه کرمانشاه در دو ماهه امسال داشت و گفت: در این مدت ۳۰۸ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شده و ۳۱ هزار و ۴۸۷ نفر توسط این پرواز‌ها جابجا شده‌اند.

به گفته این مسئول، در این مدت ۲۶۸ تن بار نیز توسط پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه جابجا شده است .

نظر شما