شناسهٔ خبر: 67213221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نهادهای حمایتی مهاباد آماده دریافت و توزیع نذرهای قربانی هستند

مهاباد- ایرنا- مراکز حمایتی اداره بهزیستی و پایگاه های کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده دریافت نذرها و کمک‌های خیّران در عید قربان و توزیع آن در بین خانواده‌های نیازمند زیرپوشش هستند.

صاحب‌خبر -

رییس اداره بهزیستی مهاباد روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: هشت مرکز توانبخشی و بهزیستی فعال در سطح شهرستان از جمله خانه سالمندان، مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و مرکز معلولان ذهنی همزمان با عید سعید قربان کمک‌های اهدایی را که اغلب گوشت بوده، مشروط به ذبح بهداشتی در کشتارگاه‌ها از خیّران تحویل خواهند گرفت.

کریم محمدی بیان کرد: موسسه خیریه و هیات امنایی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست روناک نیز با شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۳۵۸۹۴، موسسه خیریه‌ و عام المنفعه‌ کودکان‌ و با شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۱۸۳۲۴۰، مرکز سالمندان امین الاسلام با شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۱۴۴۶۱ آماده دریافت مبالغ شهروندان است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد هم در این رابطه با بیان اینکه این نهاد در مناسبت‌های مختلف سال تلاش می کند با جذب کمک‌های مردمی بخشی از مشکلات نیازمندان را رفع کند، اظهار کرد: عید قربان یکی از مناسبت های مذهبی است و در این مناسبت خیّران نذرها و قربانی خود را از طریق کمیته امداد به دست نیازمندان می رسانند.

احمد نوذری افزود: مددجویان این نهاد شامل خانواده‌های ایتام، بی سرپرست، بیماران زمین گیر و صعب العلاج و سالمندان هستند و مستحق ترین افراد برای دریافت کمک های خیران به شمار می روند.

وی ادامه داد: همچنین شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۳۷۴۹۰۰۱ بانک ملی با شناسه واریز ۸۸۰۲۳۷۵۵۸ برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی خیّران در این شهرستان تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند که امسال عید قربان مصادف با ۱۰ مرداد مصادف شده است.

نظر شما