شناسهٔ خبر: 67360829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اهمیت حضور حداکثری از دیدگاه جامعه دانشجویی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد – ایرنا – جمعی از نمایندگان تشکل‌های دانشجویی چهارمحال و بختیاری در خصوص اهمیت حضور همگانی و پرشور قشرهای مختلف و خلق حماسه‌ای بزرگ و به یاد ماندنی در پای صندوق‌های رای برای انتخاب رییس دولت چهاردهم تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان چهارمحال و بختیاری می‌گویند: انتخابات در ایران اسلامی نماد مردم‌سالاری دینی است و برای داشتن ایرانی آزاد، قوی و سربلند باید در میدان انتخابات، حضور فعالی داشته و حماسه‌ساز شویم.

انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی

مدیر مسوول نشریه دانشجویی رسا گفت: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و به عنوان یک وظیفه مهم برای هر فرد ایرانی به شمارمی‌رود و حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای به معنای قبول داشتن و پشتیبانی قوی ملت از نظام جمهوری اسلامی است.

علی رحیمیان اظهار داشت: مردم ایران باید بدانند مشارکت حداقلی در انتخابات به اصل نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی که ثمره خون هزاران شهید است، خدشه وارد می‌کند.

به بیان رحیمیان، امروز دوست و دشمن به حرکت تاثیرگذار ملت ایران در چهاردهمین دوره انتخابات چشم دوخته‌اند پس با حضور در صحنه و انتخاب فرد اصلح آینده انقلاب خود را تضمین و تحکیم کنیم.

وی تاکید کرد: بدرقه میلیونی مردم در آیین تشییع رییس جمهور شهید، موجی زیبا و پرمعنایی ایجاد کرد و به طور حتم حضور پرشور مردم در صحنه چهاردهمین دوره انتخابات ادامه همان حرکت خواهد بود.

مدیرمسوول نشریه دانشجویی رسا با اشاره به نقش دانشگاهیان در افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات ادامه داد: دانشگاهیان به عنوان قشر نخبگانی جامعه وظیفه مهم تبیین مشارکت و انتخاب اصلح را بیش از سایر قشرهای جامعه برعهده دارند.

به گفته رحیمیان، این وظیفه دانشجویان است که در گعده‌ها، تریبون‌های آزاد، جلسه‌ها و نشست‌های چهره به چهره با ایجاد یک موج زمینه‌ساز حضور قشرهای مختلف مردم در پای صندوق‌های رای باشند.

مدیر مسوول نشریه دانشجویی رسا یادآور شد: شعارهای تبلیغاتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری بیان‌کننده دیدگاه‌های پنهان افراد است پس باید مردم با دیدی باز و مرور کارنامه افراد انتخابی اصلح داشته باشند.

وی ادامه داد: دولت چهاردهم باید به جای عقب‌گرد، با نگاه راهبردی برای پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کند.

انتخابات بیانگر تاثیرگذاری مردم بر سرنوشت خود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد گفت: نظام حکومتی ایران بر پایه جمهوری شکل گرفته و انتخابات و مشارکت مردم در این صحنه بیانگر تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود است.

سعید عزیزی اضافه کرد: فلسفه انتخابات در ایران مشارکت در تعیین حاکمیت و تصمیم‌گیری برای آینده است و همین نکته موجب شده تا نظام جمهوری اسلامی از دیگر نظام‌های طاغوتی و دیکتاتوری مجزا شود.

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی مردم حق انتخاب دارند و کسانی که قرار است اداره امور مملکت را برعهده داشته باشند، باید از سوی مردم انتخاب شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه کشور در یک پیچ تاریخی مهم قرار دارد گفت: در این شرایط حساس دشمن و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی برای حضور نیافتن مردم در پای صندوق‌های و استفاده از این فرصت برای آسیب‌زدن به نظام جمهوری اسلامی دل خوش کرده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهرکرد گفت: به طور یقین حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات ضمن دلسردی دشمنان و بدخواهان نظام تقویت غرور ملی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: هر چند امروز شرایط کشور به خصوص در بخش اقتصادی سخت است اما شواهد تاریخی نشان می‌دهد این شرایط گذار است و به طور یقین با انتخابی درست اوضاع کشور به گونه دیگری رقم خواهد خورد.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: به طور یقین در این شرایط حساس ملتی پیروز میدان است که در برابر مشکلات مقاومت کند و خودباخته کشورهای دیگر نباشد.

عزیزی گفت: در خصوص برخی شعارهای مطرح از سوی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری باید گفت گوش مردم از وعده‌های برخی از نامزدها که بعد از کسب قدرت آن‌ها فراموش می‌کنند، پر است.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق از سوی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات رییس‌جمهوری یادآور شد: توقع مردم از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات این است که به جای وعده‌های رنگارنگ ، صادقانه با مردم صحبت کنند.

به گفته عزیزی، گوش مردم از شعارهای مختلف پر است و در این شرایط بهبود معیشت، اشتغال، ارتقای سطح رفاه اجتماعی و جلوگیری از فقیرتر شدن از مهمترین مطالبه‌های این ملت به شمار می‌رود.

وی پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب، شجاع، دلسوز، عادل و دفاع از منافع ملی و مردم در برابر ناملایمات را از مهمترین خصوصیت‌های فرد اصلح است.

عزیزی رفع مشکلات صنفی دانشجویان به ویژه تامین خوابگاه را مهمترین خواسته‌ دانشجویان از دولت چهاردهم عنوان کرد.

شرکت نکردن در انتخابات به مثابه سلب یک حق

یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شهرکرد گفت: انتخابات تصمیم‌گیری جمعی و از مهمترین رویدادهای کشور و به عنوان نظرخواهی تجمعی و حق طبیعی هر فرد ایرانی به شمار می‌رود.

مرضیه علی‌پور بهزادی افزود: شرکت نکردن در امر انتخابات به معنای سلب یک حق طبیعی از افراد است.

وی تاکید کرد: حضور دانشجویان به عنوان قشر جوان و آینده‌ساز کشور در صحنه انتخابات بسیار مهم و ضروری است و با توجه به نقش راهبری دانشگاهیان هر دانشجو باید به عنوان یک سفیر برای تشویق آحاد جامعه به حضور در صحنه انتخابات عمل کند.

علیپور بهزادی با تاکید بر ضرورت گشایش اقتصادی با توجه به برخی مسائل و تنگناهای اقتصادی گفت: ایران کشوری غنی از لحاظ فرهنگی است اما می‌بینیم که فعالیت‌های فرهنگی چشم‌گیری در این بخش انجام نشده است.

یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: به طور قطع عملکرد رییس‌جمهوری که دارای پشتوانه مردمی است بسیار موثرتر از آن رییس دولتی است که کمترین آرا را دارد.

عطیه داوطلب معتقد است: حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات و انتخاب رییس جمهوری با بالاترین آرا ، بیانگر حمایت مردمی از رییس‌جمهور منتخب است و همین امر کاهش فشارهای خارجی را به دنبال دارد.

شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه جمهوریت و اسلامیت ایران مبتنی و وابسته به انتخاب مردم است گفت: با توجه به فهم و بلوغی که جامعه به آن رسیده این نکته مهم است که شرکت در انتخابات علاوه براینکه یک حق به شمار می‌رود یک وظیفه نیز است.

محمد قیدرلویی اظهار داشت: اعتماد به خرد جمعی که به سبب انتخابات در کشور ایجاد شده فرصت مغتنمی به شمار می‌رود که باید از سوی دانشجویان به عنوان حلقه میانی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: حضور همگانی مردم در عرصه انتخابات بیانگر وحدت اجتماعی و پیروزی بزرگی برای ملت ایران به شمار می‌رود.

وی تدوین برنامه دقیق و عملیاتی برای رفع چالش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، استفاده از ظرفیت نخبگان، جوان‌گرایی و شایسته سالاری از مهمترین مطالبات مردم از دولت چهاردهم است.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما