شناسهٔ خبر: 67213153 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سفر ناگهانی فرستاده آمریکا به اراضی اشغالی و بیروت

در پی نگرانی غرب و آمریکا بعد از تشدید عملیات‌های حزب‌الله ضد اشغالگران، فرستاده ویژه ایالات متحده در اقدامی برنامه‌ریزی نشده به لبنان و اراضی اشغالی سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

در حالی که بعد از تشدید عملیات‌های مقاومت اسلامی لبنان ضد رژیم صهیونیستی، در پی جنایت این رژیم در ترور یکی از فرماندهان نظامی حزب الله، آمریکا و کشورهای غربی مجدداً برای نجات رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی به تکاپو افتاده‌اند، منابع خبری گزارش دادند که «آموس هوکشتاین» فرستاده آمریکا در سفری برنامه‌ریزی نشده، روز دوشنبه به بیروت و فلسطین اشغالی می‌رود.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سفر فرستاده آمریکا به تل آویو و بعد از آن بیروت، پیش از این در دستور کار وی قرار نداشت؛ اما بعد از تشدید نگرانی‌ها درباره گسترش جنگ میان لبنان و اسرائیل، هوکشتاین در چهارچوب تلاش‌های آمریکا جهت جلوگیری از وقوع چنین جنگی به تل‌آویو و بیروت سفر می‌کند.

بررسی وقایع چند روز گذشته در جنوب لبنان نشان می‌دهد که از زمان جنایت تروریستی رژیم اشغالگر در به شهادت رساندن «حاج ابوطالب» فرمانده نظامی حزب الله و همرزمان وی، مقاومت لبنان در نبرد با دشمن صهیونیستی از قدرت آتش شدید با ابعاد بازدارنده استفاده می‌کند که پیامی روشن مبنی بر آمادگی حزب‌الله برای مقابله با هرگونه تشدید تنش‌ها از جانب رژیم اشغالگر است.

بنابراین اگر رژیم صهیونیستی بخواهد تنش‌ها را حتی به شکل محدود هم گسترش دهد، مقاومت لبنان پاسخی قاطع به صهیونیست‌ها خواهد داد و در انجام عملیات‌های مرگبار علیه دشمن اشغالگر تردید نمی‌کند. این همان چیزی است که شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله نیز به آن اشاره کرد.

بر همین اساس هشدارهای زیادی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی درباره تشدید تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی مطرح شده و پایتخت‌های عربی و بین المللی در حال برقراری ارتباطاتی هستند تا از تبدیل شدن تنش‌ها در مرزهای مذکور به یک جنگ گسترده جلوگیری کنند.

در این میان آمریکایی‌ها به شدت نگران شده‌اند و درخواست‌های خود را برای آتش بس در غزه، همزمان با تلاش جهت آرام کردن جبهه جنوب لبنان و عدم گسترش جنگ در این جبهه، مطرح می‌کنند.

همچنین صهیونیست‌ها که لفظاً لبنان را تهدید به جنگ می‌کنند، در پشت صحنه، آمریکا و کشورهای غربی را تحت فشار قرار داده‌اند تا به روش دیپلماتیک راهی برای متوقف کردن جبهه جنوب لبنان پیدا کنند.

در این زمینه امانوئل ماکرون ،رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که رهبران گروه 7 در نشست سران خود برای تشکیل یک کمیته سه جانبه شامل آمریکا، فرانسه و اسرائیل برای گفتگو درباره ابتکار پاریس جهت کاهش تنش‌ها میان حزب الله و اسرائیل توافق کردند؛ عاملی که موجب شد آموس هوکشتاین، فرستاده ویژه آمریکا اعلام کند دوشنبه برای بحث درباره راه‌های جلوگیری از وقوع یک جنگ گسترده میان اسرائیل و حزب الله، به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

تسنیم

نظر شما