شناسهٔ خبر: 67211763 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بنیاد مستضعفان ۵۰۰ زندانی غیرعمد نیازمند را آزاد کرد

با حمایت مالی بنیاد مستضعفان و تخصیص ۵۰ میلیارد تومان از سوی این بنیاد، زمینه آزادی ۵۰۰ زندانی محکوم جرائم غیرعمد فراهم شد.

صاحب‌خبر -

بنیاد مستضعفان ۵۰۰ زندانی غیرعمد نیازمند را آزاد کردبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، با حمایت مالی بنیاد مستضعفان و تخصیص اعتباری معادل ۵۰۰ میلیارد ریال، زمینه آزادی 500 بدهکار مالی گرفتار در جرائم غیرعمد فراهم شد. این اقدام در آستانه عید سعید قربان صورت پذیرفته و تا پایان دهه «امامت و ولایت» طبق نظارت ستاد دیه شرایط استخلاص 500 زندانی احصا شده در این طرح عملی خواهد شد.

به دنبال این طرح خداپسندانه که از تمامی استان‌های کشور مددجوی بدهکار مالی برای آزادی معرفی شده است، 12 زندانی زن و 488 بدهکار مالی مرد که اغلب در شمار سرپرستان خانواده هستند، آزاد و به آغوش خانواده‌ باز خواهند گشت.

استان فارس با معرفی 50 زندانی جرایم غیرعمد در رأس فهرست عددی افراد استخلاص یافته قرار گرفته و در رتبه‌های بعد تهران و مازندران قرار دارند که هر کدام به ترتیب با شناسائی 40 و 30 زندانی نیازمند بیشترین انتفاع را از این حمایت داشته‌اند.

مبلغ بدهی پانصد زندانی مساعدت شده رقمی معادل 10 هزار میلیارد ریال بود که طبق جدول فرآیند آزادی محبوسان غیربزهکار 9 هزار و سیصد میلیارد ریال با طی مراحل فرآیند آزادی چون «اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات»، «ارایه دادخواست‌های اعسار و تعدیل» و «آورده خانواده زندانیان» از محکوم‌ٌبه کسر شده است.

همچنین، مبلغ 423 میلیارد ریال را ستاد مردمی دیه از محل کمک‌های مردمی تامین و باقیمانده 500 میلیارد ریال نهایی را هم بنیاد مستضعفان تقبل کرده است. مجموعه خدمت‌رسان بنیاد مستضعفان در سنوات گذشته نیز همواره حامی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد بوده و تا کنون زمینه آزادی بیش از ۴۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد از استان‌های مختلف کشور را فراهم کرده است.

انتهای پیام

نظر شما