شناسهٔ خبر: 67211700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظارت ۳۲ اکیپ ثابت و سیار در چهارمحال و بختیاری بر ذبح بهداشتی دام‌ در عید قربان

زهرا صفری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۱ تیم ثابت در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و ۲۱ اکیپ سیار شامل ۱۰۰ دامپزشک و کارشناس دامپزشکی آماده ارائه خدمت به مردم هستند.

صاحب‌خبر -

محمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اداره‌کل دامپزشکی استان همانند سال‌های گذشته در آستانه عید قربان با اتخاذ تدابیر لازم به منظور بازرسی پیش‌، حین و پس از کشتار دام‌های قربانی سعی در تامین بهداشت و سلامت مردم دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: به منظور ذبح بهداشتی دام‌ها، امسال ۱۱ تیم ثابت در شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و ۲۱ اکیپ سیار شامل ۱۰۰ دامپزشک و کارشناس دامپزشکی آماده ارائه خدمت به مردم هستند، همچنین ۱۰ کشتارگاه دام در شهرستان‌های مختلف در این ایام به صورت یکسره باز و خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

اسدی بیان کرد: از آنجایی که ذبح دام معمولاً در منازل انجام می‌شود لازم است حتی‌المقدور و در صورت نزدیکی به کشتارگاه‌های دام با توجه به اینکه کشتارگاه‌ها روز قبل و روز عید قربان به صورت یکسره از صبح تا شب باز بوده و ارائه خدمت می‌کنند، دام قربانی خود را در کشتارگاه‌ها ذبح کرده و علاوه بر نظارت بهداشتی که توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود نظارت شرعی دام قربانی خود را تضمین کنند.

وی یادآور شد: در صورتی که امکان حضور در کشتارگاه وجود ندارد دام قربانی خود را از مراکز معتبر دارای ناظر دامپزشکی تهیه پس از ذبح دام با شماره تلفن‌های شبکه‌های دامپزشکی شهرستان مورد نظر یا شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل کنند تا در اولین فرصت ناظر بهداشتی دامپزشکی جهت تایید گوشت دام قربانی در محل حاضر شود.

به گفته اسدی، لازم است گوشت دام قربانی پس از ذبح به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف شود.

انتهای پیام

نظر شما