شناسهٔ خبر: 67353911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور:

احکام جایگزین حبس اقدامی موثر و فرهنگی است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: احکام جایگزین حبس اگر به درستی مدیریت شود به فعالیت‌های مفید و سازنده در حوزه‌ فرهنگی منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در دیدار با ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری استان ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر و سازنده دادگستری استان آذربایجان‌غربی در احکام جایگزین حبس گفت: استان آذربایجان‌غربی در این طرح پیش قدم بود و آن را خوب اجرا کرد.

   فرهاد فلاح  تاکید کرد: با توجه به منابع محدود در حوزه کودک و نوجوان احکام جایگزین حبس اگر به درستی مدیریت شوند می‌تواند منجر به فعالیت‌های مفید و سازنده‌ای در حوزه‌ی فرهنگی شود.

وی ادامه داد: چندین سال است کانون در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی طرحی با نام حال خوش زندگی را اجرا می‌کند.

فلاح اظهار کرد: در سال گذشته هر ۸ ساعت یک کتاب در کانون چاپ شده و امسال نیز با هدف رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس طرح ایجاد قفسه کتاب را پیش می‌بریم.

هم‌چنین تعامل کانون پرورش فکری با کانون اصلاح و تربیت و توجه به خانواده‌ها از نکات دیگری بود که در این دیدار فلاح به آن اشاره کرد.

 

 محاکم قضایی و برخی قاضیان استان آذربایجان‌غربی در ماه‌های اخیر با صدور احکام جایگزین حبس، برخی از محکومان جرایم مالی را به پرداخت این مبالغ به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تجهیز کتابخانه‌ها به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار و روستایی محکوم کرده‌اند که این اقدام در محافل فرهنگی و رسانه‌ای بازتاب مناسبی داشته است.

 

 

نظر شما