شناسهٔ خبر: 67192253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نظارت سه گروه ثابت و سیار بر ذبح دام عید قربان در سلسله

خرم آباد - ایرنا - رییس شبکه دامپزشکی سلسله گفت: سه گروه ثابت و سیار روز عید قربان در شهرستان سلسله فعال و بر ذبح بهداشتی و شرعی دام روز عید قربان نظارت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

مهرداد دولتشاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال نیز همانند سال های گذشته به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت عمومی، شبکه دامپزشکی شهرستان در روز عید سعید قربان بر ذبح دام های قربانی نظارت رایگان داشته و در شهرهای الشتر و فیروزآباد و میدان دام و کشتارگاه مستقر خواهد بود.

وی افزود: گروه های نظارتی اداره دامپزشکی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر ذبح دام‌های قربانی در روز عید قربان از ساعت هفت صبح تا ۱۳ آماده ارایه خدمات به مردم شریف هستند.

رییس شبکه دامپزشکی سلسله با اشاره به ویژگی های دام سالم عنوان کرد: دام خریداری شده سرحال بوده ، چشم ها براق و پوزه دام تمیز و بدون آبریزش و ترشحات باشد، پوست و پشم سالمی داشته و دارای زخم و یا ریختگی پشم نباشد همچنین علایم بیماری مانند عطسه و سرفه دیده نشده و در دام حالت جوش (نشخوار) مشاهده شود.

دولتشاه یادآور شد: با توجه به همزمانی عید قربان با شروع فصل گرما و وضعیت کنونی شیوع جهانی و کشوری بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مخاطرات بهداشتی این بیماری برای سلامت جوامع انسانی، از تمام شهروندان درخواست می شود هنگام ذبح دام ضمن رعایت نکات حفاظت فردی از کشتار دام در منازل اجتناب و دام‌های قربانی خود را از میادین مجاز عرضه دام خریداری و در کشتارگاه تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی بصورت کاملا رایگان کشتار کنند.

وی افزود: برای حفظ سلامت شهروندان در روز عید قربان،‌ کشتارگاه و میدان عرضه دام زنده در شهرستان باز و نظارت و ارزیابی از این مراکز انجام می شود.

رییس شبکه دامپزشکی سلسله از مردم خواست تا همکاری های لازم را با گروه های نظارتی سراسر شهرستان داشته و در صورت نیاز با شماره تلفن ۳۲۵۲۳۷۰۰ تماس حاصل کنند.

نظر شما