شناسهٔ خبر: 67211581 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازدید رئیس‌جمهور کوبا از ناو و زیردریایی روسیه در هاوانا

ایراندخت آذر شکیب

رئیس‌جمهور کوبا امروز (یکشنبه) از ناوچه روسی که در بندر هاوانا پهلو گرفته است، بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «میگوئل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «امروز از ناوچه آدمیرال گورشکوف روسی و عرشه زیردریایی کازان روسیه که در بندر هاوانا پهلو گرفته‌اند، بازدید کردم. بعدازظهر چشم‌نواز و دلپذیری بود، حتی در زیر باران.»

بازدید رئیس‌جمهور کوبا از ناو و زیردریایی روسیه در هاوانا

براساس گزارش پایگاه خبری المیادین، روز شنبه ناوچه مذکور درهای خود را به روی عموم مردم گشود و به مردم اجازه بازدید داد.

وزارت خارجه کوبا نیز تایید کرد که این ناوچه در بندر هاوانا پهلو گرفته که بخشی از چهار کشتی نیروی دریایی روسیه است که از ۱۲ تا ۱۷ ژوئن در هاوانا هستند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کوبا، پهلو گرفتن این کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در میانه روابط تاریخی بین دو کشور و بر اساس قوانین بین‌الملل انجام شده و هیچکدام از کشتی‌ها، تسلیحات هسته‌ای حمل نمی‌کنند و تهدیدی برای منطقه محسوب نمی‌شوند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد، این یگان دریایی پیش از ورود به بندر هاوانا رزمایش استفاده از تسلیحات موشکی نقطه‌زن را تکمیل کرد.

پنتاگون نیز چند روز قبل اعلام کرد زیردریایی هسته‌ای آمریکایی «USS Helena» به عنوان بخشی از یک بازدید معمول برنامه‌ریزی شده وارد خلیج گوآنتانامو شده است. اما کوبا به این مساله اعتراض کرد.

روز جمعه نیز نیروی دریایی سلطنتی کانادا تایید کرد که کشتی گشت‌زنی «HMCS Margaret Brooke» در هاوانا و در پی بازگشت از استقرار موفقیت‌آمیزش در کارائیب در هاوانا پهلو گرفته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما