شناسهٔ خبر: 67643186 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گسترش روابط دوجانبه و مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر؛ محور رایزنی کنعانی و همتایان عضو بریکس

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه که برای شرکت در نشست سخنگویان کشورهای عضو بریکس در مسکو به سر می‌برد، با همتایان خود دیدار و درباره موضوع‌های مورد علاقه رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در حاشیه نشست بریکس در مسکو، پایتخت روسیه، دیدارهایی با همتایان خود از کشورهای عضو گروه یادشده داشت.

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در نشست مشورتی سخنگویان وزارت‌خانه‌های امور خارجه کشورهای عضو بریکس در مسکو نیز حضور یافت.

 

<div id="video-display-embed-code_444279" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4782950/444279?width=400&height=300"></script></div>

روسیه به‌عنوان رئیس دوره‌ای بریکس، امسال با برگزاری رویداد‌های متنوع در زمینه‌های موضوعی گوناگون، میزبان مقام‌های کشور‌های عضو، برای مشورت در راستای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه کشور‌های گروه بریکس است.

دیدار کنعانی با همتای اتیوپیایی

نیبو تدلا، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی در دیدار با کنعانی در مسکو در مورد همکاری‌های دوجانبه و موضوع‌های مورد علاقه طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

گسترش روابط دوجانبه و مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر؛ محور رایزنی کنعانی و همتایان عضو بریکس

در این دیدار که در حاشیه نشست سخنگویان کشور‌های عضو بریکس در مسکو صورت پذیرفت، نیبو تدلا با تاکید بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در برابر اخبار جعلی و دروغ‌پراکنی‌ها علیه کشور‌هایی مانند ایران، روسیه و اتیوپی بر لزوم توسعه همکاری‌ها در این زمینه تاکید کرد.

وی در این دیدار از استفاده ابزاری کشور‌های غربی از حقوق بشر و ساختار‌های بین‌المللی مرتبط با این حوزه انتقاد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن تاکید بر اهمیت همکاری مشترک کشور‌های عضو بریکس علیه نفرت‌انگیزی و دروغ‌پراکنی رسانه‌ای با هدف تخریب چهره کشور‌های مستقل جهان، بر لزوم همکاری‌ها علیه استفاده گزینشی و ابزاری برخی کشور‌های غربی از حقوق بشر و نیز تروریسم با هدف تحقق اهداف نامشروع سیاسی تاکید کرد.

دیدار کنعانی با همتای اماراتی

سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه با همتای اماراتی خود، افرا الخاملی، رئیس مرکز مناسبات راهبردی و سخنگوی وزارت خارجه امارات دیدار کرد.

 

گسترش روابط دوجانبه و مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر؛ محور رایزنی کنعانی و همتایان عضو بریکس

در این دیدار طرفین ضمن اشاره به حفظ دستاوردهای دو کشور در روابط، بر توسعه مناسبات در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای و ارتباطات مردمی تاکید کردند.

 سخنگوی وزارت امور خارجه در این دیدار با اشاره به اظهارات اخیر مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران، درباره اولویت همسایگان به‌عنوان رویکرد اصلی سیاست خارجی ایران در دولت جدید، ابراز امیدواری کرد که روابط دو و چندجانبه با همسایگان از جمله با امارات در دوره وی بیش از پیش افزایش یابد.

دیدار و گفت‌وگوی سخنگوی وزارت امور خارجه با همتای برزیلی در مسکو

کنعانی همچنین با ژوئل سامپایو، همتای برزیلی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

گسترش روابط دوجانبه و مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر؛ محور رایزنی کنعانی و همتایان عضو بریکس

در این دیدار طرفین ضمن مرور ظرفیت همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی، بر استفاده از فرصت‌های توسعه روابط در قالب دوجانبه و بریکس تاکید کردند.

ژوئل سامپایو همچنین در این دیدار فقدان آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور شهید و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه شهید را به همتای ایرانی خود تسلیت گفت و آمادگی وزارت خارجه برزیل را برای تلاش به‌منظور تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در دوره جدید و در عرصه‌های مختلف اعلام داشت.

انتهای پیام/

نظر شما