شناسهٔ خبر: 67192373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پاسخ به روسیه؛ ورود زیردریایی ارتش آمریکا به نزدیکی کوبا

صاحب‌خبر -

شفقنا- آمریکا و کانادا زیردریایی و ناو جنگی به خلیج کوبا اعزام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: تنها چند ساعت پس از آنکه ایالات متحده اعلام کرد یک زیردریایی حمله سریع در پایگاه دریایی گوانتانامو در کوبا پهلو گرفته است، کانادا نیز یک گشتی دریایی به بندر هاوانا اعزام کرد. این اقدام آمریکا و کانادا درپی ورود یک ناو جنگی روسیه به کوبا صورت گرفته است.

تلاقی کشتی‌های روسیه، کانادا و ایالات متحده در کوبا – کشور تحت کنترل کمونیست‌ها در 145 کیلومتری جنوب فلوریدا – یادآور تنش‌های قدیمی جنگ سرد و روابط پرتنش روسیه و کشورهای غربی بر سر جنگ اوکراین بود.

با این حال، هم ایالات متحده و هم کوبا گفته اند که کشتی های جنگی روسیه هیچ تهدیدی برای منطقه ندارند. روسیه همچنین ورود کشتی های جنگی خود به کوبا را امری عادی توصیف کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناوچه آدمیرال گورشکوف و زیردریایی هسته‌ای کازان روز چهارشنبه پس از انجام آموزش «سلاح‌های موشکی با دقت بالا» در اقیانوس اطلس به بندر هاوانا رفتند.

فرماندهی جنوبی ایالات متحده گفت که زیردریایی حمله سریع هلنا برای بازدید از بندر معمولی به خلیج گوانتانامو، یک پایگاه دریایی ایالات متحده در نوک جزیره در حدود 850 کیلومتری (530 مایلی) جنوب شرقی هاوانا رسیده است.

این خبر را در رویترز ببینید

نظر شما