شناسهٔ خبر: 67211215 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشدید فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان‌شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با تقویت ناپایداری‌ها و با توجه به شرایط فصلی و محلی فعالیت سامانه بارشی از امروز در استان تشدید می‌شود.

صاحب‌خبر -

 امیدفر با اشاره به صدور هشدار جوی نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی برای انجام اقدامات پیشگیرانه در خصوص شرایط ناپایدار جوی گفت: فعالیت این سامانه تا اواخر این هفته ادامه می‌یابد.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت این سامانه به ویژه در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب امروز و فردا  از شدت بیشتری برخوردار است و موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بروز مه و بارش تگرگ می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ای دور از انتظار نیست بنابراین لایروبی کانال‌ها و آبرو‌ها ضروری است و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

امیدفر ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد  نسبتا شدید احتمال خسارت به سازه‌های سبک در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک، سقوط و یا پرتاب اجسام سبک و شکستن سرشاخه‌های درختان و خسارت به محصولات باغی و زراعی وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و چادر‌های مسافرتی، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی استان ضروری است.

نظر شما