شناسهٔ خبر: 67209150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با اذعان تلویحی به لزوم بسته شدن قرارداد مبادله اسیران؛

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل: نمی‌توانیم همه اسرا را با عملیات نظامی بازگردانیم

تهران - ایرنا - سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با ناکارآمدی گزینه نظامی برای بازگرداندن همه اسیران صهیونیست از نوار غزه اذعان کرد و به طور تلویحی از لزوم بسته شدن قرارداد مبادله اسیران با مقاومت فلسطین سخن گفت.

صاحب‌خبر -

به گزاش روز یکشنبه ایرنا «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه 12 این رژیم گفت که ارتش قادر به بازگرداندن تمامی اسیران صهیونیست در نوار غزه از طریق عملیات نظامی نخواهد بود.

در این پیوند، «عاموس هرئیل»، تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با بیان اینکه «اسرائیل از دست یابی به پیروزی مطلق دور است»، گفته بود که بازگشت تعداد زیادی از اسیران صهیونیست از نوار غزه تنها با بستن قرارداد [با حماس] که مستلزم امتیازدهی زیادی است، امکانپذیر است.

همچنین روزنامه صهیونیستی «معاریو» به نقل از «یسرائیل زیف» سرلشکر ذخیره و رئیس سابق بخش عملیات ارتش رژیم اسرائیل نوشت که «تنها انجام معامله [با حماس ] می تواند اسرای اسرائیلی را بازگرداند.»

وی با اشاره به اینکه «این توافق (برای مبادله اسیران) بیشتر به نفع رژیم اسرائیل است زیرا با یک تهدید موجودیتی در شمال (فلسطین اشغالی در نبرد با حزب الله) روبرو است»، گفته بود که این توافق باید بخشی از یک توافق جامع برای پایان دادن به جنگ غزه باشد.

این اظهارات در حالی بیان می شود که سرزمین های اشغالی فلسطین شاهد تظاهرات گسترده شهرک نشینان صهیونیست است که خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی از همان آغاز جنگ علیه ساکنان غزه، هدف اصلی خود را بازگرداندن اسیران صهیونیستِ در نزد مقاومت و نابودی جنبش حماس اعلام کرد اما در نهایت، بعد از ۴۸ روز مجبور شد که به آتش بس موقت تن داده و از راه مذاکره با همین جنبش حماس تعدادی از اسرای خود را در مقابل اسرای فلسطینی آزاد کند.

رژیم صهیونیستی سپس با آغاز مجدد جنگ علیه غزه اعلام کرد که هدف از این اقدام فشار بر جنبش حماس برای آزادی سایر اسیران صهیونیست و نابودی کردن این جنبش است اما جنبش حماس نیز در مقابل اعلام کرد که تا زمانی که یک آتش بس دائمی و پایدار برقرار نشود، اسیران صهیونیست آزاد نخواهند شد و آزادی آنها نیز از طریق تبادل با اسیران فلسطینی خواهد بود.

در جریان ازسرگیری جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران گسترده مناطق مختلف این منطقه، چند نفر از اسیران رژیم صهیونیستی نیز کشته شدند.

رژیم صهیونیستی تاکنون به هیچ یک از اهدافی که برای جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده، دست نیافته است و فشارهای داخلی و بین المللی بر کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم برای بستن قرارداد مبادله اسیران و پایان دادن به جنگ علیه نوار غزه بیشتر شده است.

نظر شما