شناسهٔ خبر: 67208606 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نظرسنجی: یک چهارم آمریکایی‌ها هم از بایدن و هم از ترامپ متنفرند

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقاتی پیو، آمریکایی‌هایی که هم از جو بایدن، نامزد دموکرات و هم از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه متنفراند افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

بر اساس نظرسنجی منتشر شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو در روز جمعه، یک چهارم آمریکایی‌ها دیدگاه‌های منفی نسبت به نامزد‌های جمهوری‌خواه و دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات نوامبر دارند که بالاترین رقم در حداقل سه دهه اخیر از سال ۱۹۸۸ است.

به گفته پیو، ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان دیدگاه‌های نامطلوبی نسبت به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رقیب اصلی او، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان دارند. در همان زمان، ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دیدگاه مساعدی نسبت به ترامپ دارند، اما نه بایدن، در حالی که ۳۴ درصد برعکس آن را گفتند.

این نظرسنجی بالاترین شمار رای دهندگان «متنفر از دو حزب» را از زمان انتخابات ۱۹۸۸ نشان می‌دهد که نسبت به سال ۲۰۲۰ زمانی که بایدن و ترامپ برای اولین بار با یکدیگر رقابت کردند، تقریباً دو برابر شده است.

پیو گفت، در طول انتخابات ۲۰۲۰، تعداد آمریکایی‌هایی که هم ترامپ و هم بایدن را دوست نداشتند، حدود ۱۳ درصد بود. اما اکنون ۲۵ درصد است.این نظرسنجی در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ مه، قبل از صدور احکام متوالی در دادگاه‌های ترامپ و پسر جو بایدن، هانتر بایدن انجام شد.

مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شدت بحث برانگیز باقی مانده است، به طوری که هر دو نامزد اصلی یکدیگر را به وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به آمریکا متهم می‌کنند و شایستگی یکدیگر را برای منصب زیر سوال می‌برند.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما