شناسهٔ خبر: 67207994 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک چهارم آمریکایی‌ها از ترامپ و بایدن نفرت دارند

ساجده محمودی

نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد یک چهارم مردم این کشور از هر دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، یعنی جو بایدن و دونالد ترامپ نفرت دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج نظرسنجی جدید مرکز تحقیقاتی پیو که به تازگی منتشر شده است، یک چهارم آمریکایی‌ها دیدگاه‌های منفی نسبت به نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات ماه نوامبر دارند که بالاترین میزان در حداقل سه دهه اخیر است.

ظبق این نظرسنجی ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان دیدگاه‌های نامطلوبی نسبت به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ، رقیب اصلی او و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان دارند. در همین حال، ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دیدگاه مساعدی نسبت به ترامپ دارند اما بایدن نه، در حالی که ۳۴ درصد برعکس آن را گفته‌اند.

این نظرسنجی بیشترین میزان از تنفر رای‌دهندگان را از زمان انتخابات ۱۹۸۸ نشان می‌دهد و تقریباً دو برابر از سال ۲۰۲۰ بیشتر است، زمانی که بایدن و ترامپ برای اولین بار با یکدیگر رقابت کردند.

مرکز تحقیقاتی پیو گفت در طول انتخابات ۲۰۲۰، تعداد آمریکایی‌هایی که هم ترامپ و هم بایدن را دوست نداشتند، حدود ۱۳ درصد بود.

بنابر گزارش شبکه راشاتودی، قابل توجه است که این نظرسنجی در تاریخ ۱۳ تا ۱۹ مه، یعنی پیش از صدور احکام دادگاه در پرونده‌های برجسته ترامپ و هانتر بایدن، پسر جو بایدن و محکومیت هر دوی آنها انجام شد.

هیات منصفه نیویورک در ۳۰ مه دریافت که ترامپ در تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۱۶، سوابق تجاری خود را جعل کرده است. در ۱۱ ژوئن نیز هیات منصفه دلاور، هانتر بایدن را به دلیل نقض قوانین فدرال حمل اسلحه هنگام خرید یک هفت‌تیر در سال ۲۰۱۸ در حالی که از اعتیاد به کراک رنج می‌برد، مجرم تشخیص داد.

انتهای پیام

نظر شما