شناسهٔ خبر: 67204365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سرلشکر سلامی:

شهید امیرعبداللهیان به «دیپلماسی مقاومت» رونق داد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: شهید امیر عبداللهیان و همکاران او دست به کار‌های بزرگی زدند و بر اثر اقدامات آن‌ها کارنامه درخشانی در حوزه سیاست خارجی ایران ایجاد شد. 
به گزارش ایرنا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در مراسم گرامیداشت وزیر امورخارجه شهید امیرعبداللهیان که در وزارت خارجه برگزار شد، افزود: شخصیت امیرعبداللهیان یک شخصیت جامع‌الطراف و کامل بود. یک شخصیت بسیار جذاب و معیار و الگو که قابلیت تکثیر در وجود و شخصیت کسانی که می‌خواهند در آینده هدایتگر و سکاندار سیاست خارجی باشند داشت. وی با بیان اینکه شجاعت سیاست بسیار فراتر از شجاعت نظامی است گفت: سیاست محل اتخاذ تصمیمات بزرگ است تصمیمات با مسئولیت وسیع همان‌گونه است. این امیر ما هم شجاعت اخلاقی و هم شجاعت سیاسی داشت که دست به کار بزرگی زد و کارنامه درخشان در سیاست خارجی ما ظرف این چند سال اخیر ایجاد شد. 
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه حرکت وزارت خارجه حرکت روی مین بود، چون همه جا را مین گذاری کرده بودند گفت: عضویت در بریکس و شانگ‌های و کاهش تنش و رفتار عادلانه با همسایگان از دستاورد‌های دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی بود. وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان تنها وزیر خارجه‌ای بود که شجاعانه با رهبران مقاومت دیدار و از آن‌ها حمایت می‌کرد گفت: وزیرامورخارجه شهیدمان و همکاران او دیپلماسی مقاومت را هم توانستند رونق ببخشند. واقعاً او عین دستگاه سیاست خارجی جبهه مقاومت عمل می‌کرد، عین اینکه وزیر خارجه فلسطین هم است و از آن مظلومیت‌ها به خوبی دفاع می‌کرد. او می‌توانست اقتدار دفاعی را به گفتمان سیاسی تبدیل کند. 
سرلشکر سلامی در ادامه درباره عملیات وعده صادق گفت: در عملیات وعده صادق ما موشک می‌زدیم، اما کافی نبود باید یک دیپلماسی قدرتمند، پرتاب این موشک‌ها را به مشروعیت یک تهاجم پیوند می‌زد برای همین موفق بودیم و سربلند از میدان بیرون آمدیم. وی با بیان اینکه هیچ چیزی جز شهادت نمی‌توانست اجر و پاداش جهاد امیرعبداللهیان در وعده صادق باشد گفت: آقای امیرعبداللهیان در اوج فراز زندگی خود یک جهاد به نام وعده صادق انجام داد. ممکن است خیلی‌ها «وعده صادق» را به عمل ما نسبت بدهند، اما واقعا آنچه که در صحنه سیاسی عمل صادق اتفاق می‌افتاد هیچ دست کمی از عمل نظامی ما نداشت.

برچسب‌ها:

نظر شما