شناسهٔ خبر: 67542743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تحقق گستره ویژه در منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در این کلان‌شهر یک کاربری با عنوان گستره طرح‌های ویژه تعریف شده است که می‌توان گفت، تمام مناطق پانزده‌گانه شهرداری درگیر این کاربری هستند و منطقه ۹ تنها منطقه‌ای است که موفق به دریافت مصوبه شورای عالی کمیسیون ماده ۵ شد.

صاحب‌خبر -

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرداری اصفهان مجری طرح تفصیلی است، اظهار کرد: این طرح را مشاور می‌نویسد و پس از تصویب آن توسط وزارت راه و شهرسازی به شهرداری ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به تعاریف کاربری‌ها همچون مسکونی، تجاری، آموزشی و کشاورزی در شهرداری اصفهان افزود: در این کلان‌شهر یک کاربری با عنوان گستره طرح‌های ویژه تعریف شده است که می‌توان گفت، تمام مناطق پانزده‌گانه شهرداری درگیر این کاربری بوده و تنها منطقه‌ای که موفق به دریافت مصوبه شورای عالی کمیسیون ماده ۵ شد، منطقه ۹ است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح به گونه‌ای تعریف شده است که نمی‌توان برای آن پروانه صادر یا آن را تفکیک کرد، اما می‌توان در آن پیاده‌روسازی انجام داد یا آن را آسفالت یا جدول‌گذاری کرد.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه طرح تفصیلی سال ۱۳۹۰ تصویب و سال ۹۵ بازنگری شد، گفت: در این طرح بعضی از مساحت‌های شهر اصفهان به عنوان گستره ویژه یعنی کاربری‌های ذخیره تعریف شد.

وی ادامه داد: پس از ۱۳ سال تصویب طرح تفصیلی اصفهان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که از تمام نقاط کم و زیاد شهر آگاه هستیم که با این طرح تعیین تکلیف خواهد شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: بسیاری از پلاک‌های خوب در این منطقه همچون خیابان‌های شهید حجازی حدفاصل خیابان آتشگاه و کهندژ، قدس، بهشت و آتشگاه دارای مساحت بسیار زیادی گستره ویژه بود که توسط مشاوران خبره برای آن کاربری‌هایی بر حسب نیاز منطقه تعریف شد.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی پس از برگزاری جلسات متعدد، سال ۱۴۰۲ مصوب و برای نخستین‌بار در منطقه ۹ شهرداری اصفهان اجرا و موجب شد تا بسیاری از زمین‌ها و املاک بلاتکلیف شهروندان در این منطقه تعیین تکلیف و دارای ارزش افزوده شود.

نظر شما