شناسهٔ خبر: 67196072 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

سرلشکر سلامی: شجاعت سیاسی فراتر از شجاعت نظامی است

فرمانده سپاه:من یک عنصر نظامی هستم ولی به جرأت می‌گویم شجاعت سیاسی بسیار فراتر از شجاعت نظامی است، چون سیاست محل اتخاذ تصمیمات بزرگ است. امیر ما هم شجاعت اخلاقی و هم شجاعت سیاسی داشت.

صاحب‌خبر -

فرمانده سپاه:من یک عنصر نظامی هستم ولی به جرأت می‌گویم شجاعت سیاسی بسیار فراتر از شجاعت نظامی است، چون سیاست محل اتخاذ تصمیمات بزرگ است. امیر ما هم شجاعت اخلاقی و هم شجاعت سیاسی داشت.

یک کارنامه درخشان در سیاست خارجی کشور ما ظرف این سال‌های اخیر ایجاد شد. برخلاف میل همه قدرت ها توانستند فضاهای سیاسی را بشکافند، پیوستن ایران به شانگهای، همکاری با بریکس، اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تنظیم روابط جدید و رفتار عادلانه با همسایگان.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ویژگی‌های وزیر شهید گفت: شهید امیرعبداللهیان کارنامه درخشانی در سیاست خارجی ایجاد کرد.

سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه با اشاره به ویژگی‌های وزیر شهید گفت: موقعیت و مقام امیرعبداللهیان را تغییر نمی‌‎داد.

وی ادامه داد: شهید امیرعبداللهیان یک شخصیت بسیار جذاب و معیار و الگو داشت که قابلیت تکثیر در وجود و شخصیت کسانی که می‌خواهند در آینده سکاندار سیاست خارجی باشند داشت.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عظمت و بزرگی یک کشور به عظمت شخصیت‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند، افزود: دشمنان ما به دنبال منزوی کردن ملت ما بودند اما این آرزوی آنها محقق نشد.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: عضویت در بریکس و شانگهای و کاهش تنش و رفتار عادلانه با همسایگان از دستاوردهای دولت سیزدهم و دستگاه دیپلماسی بود.

فرمانده کل سپاه گفت: شهید امیرعبداللهیان دیپلماسی مقاومت را رونق بخشیدن و او وزیر خارجه‌ای بود که همانند وزیر خارجه مقاومت عمل می‌کرد و شجاعانه با رهبران مقاومت دیدار می‌کرد. هرگز کلیشه‌ها دیپلماتیک در تعاملات سیاست خارجی او را از ارائه شخصیت مدافع مقاومت باز نمی‌داشت.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: شهید امیرعبداللهیان و همکاران او دست به کارهای بزرگی زدند و کارنامه درخشانی در سیاست خارجی ایران ایجاد شد. حرکت وزارت خارجه حرکت روی مین بود چون همه جا را مین گذاری کرده بودند.

وی شهید امیرعبداللهیان را شهید وعده صادق دانست و گفت: وارد کردن منطق عدالت در سیاست خارجی در حالی که جهان قدرتمند به منطق قدرت اعتقاد دارد از ابتکارات جدید سیاست خارجی ما بود. این منطق به ما مشروعیت سیاسی می‌بخشید./ مهر

فرمانده کل سپاه گفت: امروز ایران یک کشوری ست با دامنه‌های تاثیر جهانی است که هیچکس نمی‌تواند او را از معدلات جهانی کنار بگذارد، ایران قوی است به برکت تلاش و مجاهدت‌های همه شما عزیزان است.

حجم ویدیو: 13.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:59 دانلود ویدیو

نظر شما