شناسهٔ خبر: 67203628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تب کریمه کنگو را جدی بگیریم

با توجه به فرا رسیدن ایام عید قربان و ذبح دام قربانی ضرورت دارد مردم از خرید گوشت و دام از مراکز غیربهداشتی خودداری کرده و بیماری تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی : ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران ضمن بیان اهمیت بیماری CCHF ادامه داد: رعایت حفاظت فردی در هنگام ذبح و سلاخی، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ در یخچال پس از ذبح و اجتناب از مصرف فراورده‌های گوشت و جگر به صورت خام و نیم پز از مهم‌ترین موارد پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو است.
وی عنوان کرد: بیماری تب کریمه گنکو CCHF یک بیماری ویروسی و قابل انتقال از حیوان به انسان می‌باشد که دامداران، قصابان، کشاورزان، کارکنان دامپزشکی و... از گروه‌های درمعرض خطر این بیماری می‌باشند.

وی ادامه داد: تب، لرز، بدن درد کوفتگی، سردردشدید، درد عضلانی (در پشت و پاها)، درد مفاصل، گیجی، درد پشت حدقه چشم، ترس از نور، سپس ظهور علائم خونریزی (خونریزی در مخاط، خط زیر بغل، محل‌های تزریق و خونریزی اعضای مختلف بدن) از علائم محرز و مشخص بیماری تب کریمه کنگو می‌باشند که هر فرد در صورت داشتن این علایم باید به نزدیک مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کند.
مهندس کرد با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی به مردم در پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو تاثیر به سزایی دارد گفت: به همین منظور کارشناسان واحد‌های بیماری‌ها و بهداشت محیط به اتفاق کارکنان اداره دامپزشکی به منظور نظارت و آموزش روزانه در محل فروش دام‌ها حضور پیدا کرده و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

نظر شما