شناسهٔ خبر: 67202703 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ضرورت اجرای طرح گشت ارشاد مسئولان

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر ضرورت اجرای طرح گشت ارشاد مسئولان گفت: به موازات حمایت از طرح نور از گشت ارشاد مسئولان هم حمایت می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نور،  آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نور، اظهار داشت: طرح رئیس جمهور فقید با عنوان طرح گشت ارشاد مسئولان طرح خوبی است و از آن حمایت می‌کنم.

وی گفت: موضوع مسجد و نماز در کشور اسلامی به‌ خصوص بعد از پیروزی انقلاب بسیار مهم است، به فرموده امام راحل این انقلاب برآمده از مساجد و و حسینیه بوده و باید اقدامات فرهنگی را جدی بگیریم.

خطیب نماز جمعه ساری افزود: شیعیان هزار و 400 سال است که با تشکیلات دینی، فرهنگی و مذهبی با مردم موضوعات مختلف را هدایتگری کرده‌اند و حکومت‌ها با ما نبوده و از نگاه ما هم مشروع نبودند و اصلا قضاوت و دادگستری مردم همین علما بودند، پایگاه علما هم مسجدها بوده است که توانستیم بر گسترش اسلام تلاش کنیم.

آیت الله محمدی لائینی ادامه داد: امور مساجد مربوط به سازمان تبلیغات، روحانی و امام جماعت، پایگاه‌های بسیج خواهران و آقایان، هیئت امنا، اداره اوقاف،  کانون‌های فرهنگی مساجد، فرهنگ و ارشاد بوده و در کنار آن تشکیلاتی به نام امور مساجد دو سه سالی است که در مازندران تاسیس شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید به سمت کم کردن مشکلات به‌ویژه در خود مسجد باشیم. مسجد باید ابتدا در حوزه فرهنگی رسیدگی داشته باشد و مسجدی که درون خودش مشکل دارد چگونه می‌تواند محله مهدوی را پیاده و اداره کند؟

آیت الله لائینی بیان کرد: امام جمعه چشم بینا و ناظری است که می‌تواند مساجد را مدیریت کند. مسئله امر به معروف و نهی از منکر هم یک مسئله فردی و هم جمعی بوده و مردم و هم حکومت در این زمینه مسئولیتی دارند.باید زمینه‌های رواج خوبی‌ها و کاهش منکرات فراهم شود. برای مسئولان هم باید یک نظارتی صورت بگیرد و همه باید کمک کنیم.

خطیب نماز جمعه ساری تاکید کرد: اولویت ما انتخابات است و باید همگی برای اینکه این عملیات و حماسه بزرگ به نحو احسن انجام بگیرد تلاش کنیم.

وی خواستار ایجاد فضای رفاقت در میان نامزدها شد و بیان کرد: کاندیداها در رقابت از تخریب پرهیز کنند. همه رفیق هستیم و به جلو می‌رویم، لازم است هر کسی تبلیغات خودش را داشته باشد اما در مجموع حضور حداکثری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

نظر شما