شناسهٔ خبر: 67202213 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی پایان‌نامه‌های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی پایان‌نامه‌های فناورانه، برای نخستین بار در این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدهاشم هاشم‌پور گفت: اجرای تحقیقات کاربردی در راستای حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین، در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، نقش بسیار مهمی دارد.

او، بهره‌مندی از ظرفیت علمی دانشجویان به ویژه شاغلان به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در سایه راهنمایی و مشاوره اساتید مجرب و فناور دانشگاه را از جمله راهکار‌های موثر برای دستیابی به دانشگاه کارآفرین دانست و افزود: یکی از نمونه‌های مهم در این راستا، اجرای پایان‌نامه‌های فناورانه است.

هاشم‌پور بیان کرد: بر همین اساس و برای نخستین بار در دانشگاه، شیوه‌نامه اجرایی پایان‌نامه‌های فناورانه، پس از بررسی کارشناسی و تدوین در نشست‌های کارگروه فناوری سلامت، در ستاد ارتقای دانش بنیان و همچنین هیات رئیسه دانشگاه مصوب و توسط این معاونت به دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی ابلاغ شد.

او با اشاره به هزینه‌بر بودن بیشتر طرح‌های فناورانه و محصول‌محور افزود: در شیوه‌نامه اجرایی پایان‌نامه‌های فناورانه، سقف بودجه این پایان‌نامه‌ها، ۲ برابر پایان‌نامه‌های عادی در نظر گرفته شده است و اقساط آن مانند دیگر طرح‌ها پرداخت می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: پایان‌نامه فناورانه یا محصول محور به ایجاد قابلیت‌های فناورانه برای ساخت محصول شامل دستگاه، تجهیزات، نرم‌افزار، دارو، مواد اولیه، زیست مواد، کیت‌های تشخیصی، اعضای مصنوعی، ابداع یا توسعه یک روش جدید و ثبت اختراع بین‌المللی و موارد مشابه منجر می‌شود.

هاشم‌پور اظهار امیدواری کرد که شیوه‌نامه اجرایی پایان‌نامه‌های فناورانه دانشگاه، تغییر رویکرد دانشجویان نسبت به تحصیل، تحقیق و اشتغال و کمک به آنها برای انتخاب پایان‌نامه‌های کاربردی و محصول محور و همچنین رفع نیاز‌های جامعه در زمینه محصولات فناورانه در حوزه سلامت را به دنبال داشته باشد.

نظر شما