شناسهٔ خبر: 67201048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قالیباف در برنامه با مردم:

تحول، نیازمند مدیر قوی است/ از گرانی و تورم شرمنده‌ایم

قالیباف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از گرانی، تورم و کاهش قدرت خرید خانواده شرمنده هستیم.

صاحب‌خبر -

محمدباقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در برنامه با مردم شبکه یک سیما اظهار کرد: تاریخ چندهزارساله و بزرگ کشورمان با سختی‌ها، فراز‌ها و فرود‌ها بوده است. امروز کشوری آزاد، مستقل و آباد هستیم.

پیام انقلاب، فراخوان حرکتی بزرگ برای ساختن ایران بود

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: این تلاش‌ها در ۴۵ سال گذشته رنگ و بویی دیگر داشت. پیام انقلاب فراخوان حرکتی بزرگ برای ساختن ایران بود، برای همین مورد تهاجم خارجی گرفت و ۸ سال جنگ سخت و نابرابر داشتیم.

قالیباف بیان کرد: ۳۵ سال دیگر را در جنگ نیابتی و جنگ شناختی و در یک تحریم ظالمانه اقتصادی بودیم. دشمنان به دنبال این بودند که ملت را از آینده خود ناامید و از گذشته پشیمان و حال آنها را پریشان کنند اما ملت ایران همچون سروی بلندقامت و مستحکم ایستاده و از همه ناملایمات عبور کرده و بزرگی خود را در اوج نگه داشته است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: ایران با قدرتی که کسب کرده با عمل به وعده صادق و جغرافیایی منحصربه فرد یک بازیگر اصلی در صحنه بین‌المللی است و با افتخار می‌توان گفت ایران از حفظ بقا عبور کرده و به بلوغ رسیده و در گام دوم انقلاب حرکت را از پایایی به پویایی می‌تواند برساند.

قالیباف بیان کرد: این سوال پیش می‌آید که چگونه؟ همانطور که در حوزه دفاعی توانسته‌ایم در یک قدرت بالای بازدارندگی فعال در منطقه و جهان باشیم و همه کشور‌ها به این قدرت ما حسرت می‌خورند، می‌توانیم این پیشرفت را دوباره تکرار کنیم و در این مسیر با هم گام برداریم.

امروز قدرت ما حسرت کشور‌های منطقه است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: در آغاز تجاوز دشمن وقتی به کشورمان حمله‌ور شد بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشیم و سازماندهی مشخصی داشته باشیم و حداقل تجهیزات را داشته باشیم همه گسیل شدیم به سمت جبهه، اما ما باور و ایمان داشتیم و همه گوش به فرمان و با انگیزه برای دفاع از وطن و انقلاب و ناموسمان بودیم.

وی ادامه داد: وقتی اینگونه قرار گرفتیم سازماندهی شدیم و آموزش دیدیم که در چهار هفته آن را آموختیم و سرنوشت جنگ تغییر کرد. تجهیزات نداشتیم، اما از دشمن غنیمت گرفتیم.

قالیباف اظهار کرد: همین موشک‌های با برد دو هزار کیلومتر، آن موقع توپخانه‌مان ۱۵ کیلومتر بود. امروز قدرت ما حسرت کشور‌های منطقه است. جنگ با همان فرهنگ تمام شد. قرارگاه سازندگی در ابتدا قرارگاه بازسازی روستاها و شهر‌ها بود و وقتی بازسازی تمام شد نامش شد قرارگاه سازندگی. مسیر سخت ولی شدنی است. دوره‌ای که در هوافضابودم در زیرساخت‌های فنی و عملیاتی عملیات وعده صادق انجام شد.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: نیروی انتظامی در کمترین زمان ممکن آن خدمتی که باید می‌کرد، را نداشت و  مردم از آن ناراضی بودند، اما بدون افزایش بودجه، تحول در آموزش، رفتار و کیفیت خدمت رسانی از شهر تا روستا، همه از پلیس خدمت گرفتند و مردم این تحول را در وجودشان حس کردند.

او گفت: در شهرداری تهران شما همه شهر را یک کارگاه دیدید. در عرصه حمل و نقل، مترو، پارکها، پل، تونل‌ها در شرایط سختی انجام شد. تحول نیازمند مدیر قوی است. هر که بگوید پول میخواهم تا کاری انجام دهم با ۴۰ سال تجربه میگویم او اگر پول بگیرد کار نمی‌کند و سرمایه را از دست می‌دهد، چون ایمان و جوهره و دلداگی به کار با نکاتی که گفتم رمز موفقیت است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: بزرگترین ضعف تردید است. مجلس دوازدهم برای یک خیزش اقتصادی آمده است. قانون اگر اجرا نشود چیزی جز کاغد نیست و مدیریت می‌تواند کاغذ بی جان را جان دهد و روح را در کالبد سخت اقتصاد بدمد.

در مسائل انرژی، بانکی، پولی، آب و کسری بودجه ناترازی در کشور وجود دارد

<div id="video-display-embed-code_19442222"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8757159/19442222?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف اظهار کرد: ما امروز شاهد مشکلاتی هستیم که تکرارش برای من هم سخت است. شما آن قدر این را شنیدید و از حرف خسته اید. میخواهم به عهد خود وفا کنم که اینها را با وجود شما حل کنم. امروز شما از گرانی رنج میبرید و ما شرمنده ایم. در دولت چهاردهم برای آن برنامه ریزی کردیم و ضمانت اجرای آن عملکرد بنده است. در عرصه مسکن که تا ۷۰ درصد خانوار‌ها در بر میگیرد باید این را حل کنیم. برای خودرو و اتباع بیگانه هم باید مسائل را حل کنیم.

او ادامه داد: درباره عزیزانی که در بیماری‌های خاص هستند در مجلس اقداماتی به طور موقت انجام شد، اما باید به طور دائمی باشد. متاسفانه ناترازی در عرصه انرژی، پولی و بانکی، آب و کسری بودجه داریم. وقتی بودجه سالیانه را مینویسم میگوییم برنامه دولت است. درواقع این برنامه و بودجه زندگی مردم است و باید برای آن چاره اندیشی جدی کنیم.

ریشه همه مفاسد ناکارآمدی است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری افزود:  ۱۹ درصد ذخیره نفت و گاز در ایران است و رتبه اول دنیا را داریم. ۶۶ درصد ذخیره گازی و ۳۴ درصد ذخیره نفت ماست. همچنین معادن و کریدور‌ها را داریم. ما به دریا‌ها و اقیانوس‌های آزاد راه داریم. امروز نفت و گازی که تولید می‌کنیم ۲۳۰ میلیارد دلار است و ۲۵ درصد از آن را اتلاف و هدر می‌دهیم و یا از کشور قاچاق می‌شود.

قالیباف بیان کرد: اگر با عدد و رقم بگویم ۳.۵ برابر یارانه سالانه این پول در اینجا هدر میرود یعنی ۱۲۶۰ همت. ریشه همه فرصت سوزی‌ها چیست؟ بی عرضگی و ناکارآمدی. با همه وجودم عرض میکنم ریشه همه مفاسد ناکارآمدی است و رقم‌ها به گونه‌ای است که انسان غصه میخورد. دولت سیزدهم آمد ریل را عوض کند و برای تحول اراده کردند. برنامه هفتم با مشارکت هم تصویب کردیم، اما مشیت الهی اینطور شد که این رفیق عزیز را از ما گرفت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در پیش رو دو راه داریم؛ یا در بر روی پاشنه گذشته بچرخد یا مسیر تحول را با قدرت ادامه دهیم. اراداه ما این است که مسیر را ادامه دهیم. اگر ضعفی در بعضی کار‌ها وجود دارد آنها را به قوت تبدیل کنیم و به سمت تحول برویم. در یک نقطه تاریخی و لحطه مهم و اساسی هستید برای یک تصمیم بزرگ.

وی گفت: فرصت آزمون و خطا نداریم و باید مسیر پیشرفت را محکم دنبال کنیم. باید دنبال تحول در همه عرصه‌ها باشیم. تحول نیاز به مدیر قوی دارد. رئیس قوه مجریه که باید بار را به دوش بکشد، مردم او را انتخاب میکنند. باید موضوعات پیشرفته و متعدد و بدنه دولت و هماهنگی با قوای دیگر را برای تحول به پیش ببرد. نقش آن بی نظیر خواهد بود. برای این تحول مشکلمان برنامه است یا نبود امکانات است. اگر مشکل برنامه بود شش برنامه گذشته کمتر از سی درصد اجرا شد و به دلیل نبود مدیر قوی اجرا نشد.

قالیباف بیان کرد: مدیری که بگوید امکانات و اختیار میخواهم آن توان تحول ندارد. امروز بعد از ۴۵ سال از گذشت انقلاب باید به افرادی نگاه کنیم که کارنامه و عملکرد روشن و قدرت تصیم‌گیری و اهل خرد جمعی باشند و قبل از تصمیم‌گیری اعتقاد به تصمیم سازی داشته باشند.

در شهرداری همه شهر یک کارگاه بود پس تحول امکان‌پذیر است

<div id="video-display-embed-code_19442571"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8757159/19442571?width=400&height=300"></script></div>

جایگاه قوه مجریه محل کارآموزی نیست

نامزد انتخابات اظهار کرد: اگر نخبگان ما با نشاط بودند اثر تاثیرش را میتوان دید. مدیر قوی میتواند تصمیم سازی صحیح را پیش ببرد و اثر مهم بر روی تحولی است که پیشگامان تحول در این عرصه به وجود خواهند اورد. وقتی که همه ایرانیان در اقصی نقاط ایران حتی ان‌ها که نسبت نزدیکی با انقلاب اسلامی نداشتند وقتی دیدند موشک‌های ایران از مسجدالاقصی به سمت دشمن عبور کرد به ایرانشان افتخار کردند.

وی ادامه داد: جایگاه قوه مجریه محل کارآموزی نیست و حق آزمون و خطا نداریم. اینجا محل تمرین ایده نیست و باید مشکل حل کرد و باید با کمک نخبگان مشکل را از نقطه‌ای به نقطه دیگر نبریم و باید گره از زندگی مردم باز کینم. از قریب سه سالی که برای برنامه هفتم وقت گذاشته شد.

قالیباف اظهار کرد: برخی دوستان می‌گفتند فلانی چه وقتی میگذاری و با دقت نگاه میکنی. میگفتند شش برنامه را نوشتند چه کسی اجرا کرده است؟ امیدوارم آن شش برنامه که سی سال عمر همه است تکرار نشود. مردم ما با این برنامه ببینند آینده روشنی دارند و این موفقیت را در زندگی خود حفظ کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هر جا شما به من اعتماد کردید چه با حکم رهبری و چه زمانی که در هوافضا بودم و چه با رای شما نماینده مجلس شدم و با رای شورای شهر شهردار تهران بودم؛ امروزم متعهدم  نابسامانی‌ها تکرار نشوند.

او گفت: مدیر قوی با رویکرد نقش دادن به مردم و نخبگان و جوانان می‌تواند این کارها را انجام دهد و اینها را ضرورت می‌داند. مداخله دولت و تصمیمات خلق الساعه در عرصه‌های اقتصادی باعث ناامنی سرمایه می‌شود.

قالیباف بیان کرد: در این انتخابات همه نامزد‌ها بدانیم که اساس انتخابات رعایت اخلاق است و ما در عرصه رقابت باید به وحدت برسیم و بعد از ۸ تیر همه با هم کار کنیم و همگرایی کنیم برای تحول بزرگ و اساسی که جز با کار جمعی امکان پذیر نخواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در گام دوم انقلاب با انتظاری که رهبری از ما دارند بتوانیم بدرخشیم و مردم کشور‌های دیگر ما را به عنوان الگو انتخاب کنند و مطمئنا می‌شود و می‌توانیم.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

نظر شما