شناسهٔ خبر: 67273903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

محمد فاضلی کیست؟/ دلیل خشم و عصبانیت او چه بود؟

میزگرد امشب صدا و سیما با حضور مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، پرحاشیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، میزدگرد فرهنگی مسعود پزشکیان کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز برگزار شد، در اواخر این میزگرد و بعد از طرح سوالی از سوی کارشناس برنامه درگیری بین محمد فاضلی، از مشاوران پزشکیان با شهاب اسفندیاری، به عنوان کارشناس صدا و سیما که اتفاقا رییس دانشکده صدا و سیما است، اتفاق افتاد.

اسفندیاری در این میزگرد دلایل اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی را قانونی دانستند،‌فاضلی هم در پاسخ به او گفت که دروغ می‌گوید. قبل از اینکه فاضلی توضیحاتش را کامل کند، میکروفن او و اسفدیاری قطع شد. همین موضوع سبب عصبانیت فاضلی و ترک برنامه شد.

زمستان سال ۱۴۰۰ خبر اخراج فاضلی از دانشگاه شهید بهشتی بسیار پرواکنش شد، برخی‌ها این اخراج در راستای تسویه حساب سیاسی در دولت سیزدهم عنوان کرده بودند.

محمد فاضلی (زادهٔ ۱۳۵۳) جامعه‌شناس ایرانی و استادیار سابق و اخراجی دانشگاه شهیدبهشتی است. وی همچنین مشاور وزیر نیرو و رئیس سابق مرکز امور اجتماعی منابع آب و انرژی و معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک و مدیر شبکه مطالعات سیاست‌گذاری عمومی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶ بود.

فاضلی دانش‌آموختهٔ مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس است. او از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ استادیار دانشگاه مازندران بود و از سال ۱۳۹۳ عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است. در سال ۱۳۹۶ از محمد فاضلی به‌عنوان یکی از نامزدهای تصدی ریاست سازمان محیط‌زیست نام برده می‌شد. او از ۱۷ آبان ۱۳۹۶ به سمت «مشاور برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه پایدار» وزیر نیرو منصوب شد.

پژوهش‌های او عمدتاً دربارهٔ جامعه‌شناسی علم، جامعه‌شناسی شهری و جامعه‌شناسی سیاسی است. او در مقالات و سخنرانی‌های مختلف به نقد سیاست‌ها در حوزه آموزش عالی، محیط زیست، حقوق شهروندی و توسعه پرداخته‌است.

نظر شما