شناسهٔ خبر: 67194699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان:

پویش «خطبه خوانی غدیر» در کانون‌های مساجد زنجان آغاز شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پویش «خطبه خوانی غدیر» در کانون‌های مساجد زنجان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

اصغر حاج‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است که در همین راستا برنامه‌های متعددی در کانون‌های مساجد پیش‌بینی شده است.

وی از برگزاری مسابقه صدای کتاب، با محوریت خطبه غدیر خم که شامل ۱۱ بخش است، خبر داد و گفت: علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند فایل صدای خود (خواندن متن فارسی کامل خطبه غدیر) را با رعایت اصول فن بیان، وضوح و طنین صدا و بدون صدای زمینه بارگذاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: این پویش با موضوع دریافت خوانش متن فارسی خطبه غدیر که متن آن در ۱۱ بخش در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری شده است، برگزار می‌شود و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور می‌توانند با دریافت رایگان این متن از سامانه اقدام به خوانش و ارسال اثر خود کنند.

وی با بیان اینکه آثار دریافت شده توسط داوران مورد بررسی قرار می‌گیرد و به افراد برتر با قید قرعه جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، افزود: آثاری برتری که از قابلیت و کیفیت لازم برخوردار باشند با هماهنگی صاحب اثر تبدیل به کتاب صوتی خواهند شد.

اسلامی با یادآوری اینکه این مسابقه ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که از طریق سامانه آموزش الکترونیک ستاد در سامانه بچه‌های مسجد برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بچه‌های مسجد و یا از طریق درگاه زیر در بازه زمانی بیست‌وهشتم خرداد تا پایان تیر سال‌جاری در این مسابقه شرکت کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به سایر برنامه‌های اجرایی در دهه ولایت گفت: به همین مناسبت مراسم جشن دهه امامت و ولایت در مساجد استان بالاخص در مناطق کوی فلسطین، کوی رضوان و کوی فاطمیه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: توزیع دعای قنوت نماز عید قربان و برگزاری دعای عرفه در مساجد استان زنجان از دیگر برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد در این دهه است که با همکاری بنیاد غدیر استان اجرا خواهد شد.

نظر شما