شناسهٔ خبر: 67194346 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

کارگاه آموزشی نمایشنامه‌خوانی در اسکو برگزار شد

صاحب‌خبر -

در آغاز برگزاری این کارگاه محمدعلی قلی‌زاده در سخنانی با اشاره به برگزاری این جشنواره در ماه‌های آتی در سطح منطقه گفت: از آن‌جایی که این جشنواره برای اولین بار برگزار خواهد شد، ضرورت داشت هنرمندان به صورت اولیه با اصول برگزاری این رویداد مهم هنری آشنایی داشته باشند. بر همین اساس از اساتید محترم این رشته دعوت به عمل آمد آموزش‌های لازم را در این کارگاه آموزشی ارائه نمایند تا هنرمندان عزیز رشته‌ی نمایش با آمادگی کامل در جشنواره شرکت نمایند.

وی از عموم علاقه‌مندان خواست با حضور در این جشنواره و تلاش برای معرفی و شناساندن صبغه و سبقه‌ی فرهنگی شهرستان اسکو برای اعتلای نام شهرستان تلاش کنند.

در ادامه‌ی این برنامه پرویز خبیری از اعضای انجمن فیلم و عکس شهرستان ضمن برگزاری کارگاه آموزشی، به بیان اصول و کلیات حاکم بر هنر نمایشنامه‌خوانی پرداخت و در پایان دو نفر از حضار به صورت عملی اصول مطرح‌شده در این کارگاه را به اجرا درآوردند.

استاد علی سعیدی از پیشکسوتان این عرصه نیز با بیان برخی از اصول نمایشنامه خوانی و تاثیر زبان بدن در انتقال مفاهیم قطعاتی را از نمایش نامه خوانی اجرا و مطالب لازم را ارائه نمود.

نظر شما