شناسهٔ خبر: 67333845 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله رمضانی:

مشارکت ۴۰درصدی انتخابات قبلی جبران می‌شود / رییس جمهور با رای بالا موفق خواهد بود

لیلا امیدی

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در واکنش به چهاردهمین انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری گفت: یقین دارم که انتخابات ۴۰ درصدی دوره گذشته در این دوره جبران می‌شود. برای ما خیلی مهم است که رئیس جمهور با رای بالا انتخاب شود تا توان بیشتری در حل مشکلات در عرصه‌های مختلف داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت الله رمضانی -دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)- در نشست فعالان شاخص دینی و رسانه‌ای بر لزوم توجه به حقوق انسان‌ها و مظلومیت بشریت تاکید کرد و گفت: امروزه با بردگی مدرن مواجه هستیم که به شکل پیچیده ای یک کشور را برده خود می‌کنند. باید در قبال این زورگویی ها ایستاد و یکی از خط‌های خبری ما مقابله با بردگی مدرن و نژادپرستی باشد. مقابله با استعمار فرانو و توجه به عدالت برای همه بشریت ضروری است.

وی افزود: باید با ادبیات و زبان بین‌المللی آشنا باشیم و به آن توجه داشته باشیم. باید حفظ استقلال جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام در بحث جهاد تبیین مورد تاکید قرار بگیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه نباید مقدس را نامقدس جلوه داد و این یکی از کارهایی است که در غرب صورت می‌گیرد، تصریح کرد: شخصیت‌های مسیحی در مورد اهانت به حضرت مسیح (ع) مخالفت ندارند، ولی ما با اهانت مخالف هستیم. باید نگاه ما بین المللی باشد و راه‌های نقد آن‌ها با فهم و مطالعه این فرهنگ، امکان پذیر است. اگر بتوانیم ادبیات اهل بیت(ع) را به غرب منتقل کنیم موفق می‌شویم.

مشارکت ۴۰درصدی انتخابات قبلی جبران می‌شود / رییس جمهور با رای بالا موفق خواهد بود

آیت الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: آن‌ها مسیر انتخابات را برای ما هموار کردند. این شهدای گرانقدر در میدان خدمت، اعتمادی بین مردم و مسئولان ایجاد کردند و هر کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود باید توسعه خدمت و در میدان بودن را اولویت داشته باشد.

وی افزود: شهدای خدمت باعث شدند که در انتخابات هشتم تیر ما شاهد حضور گسترده مردم باشیم. یقین دارم که انتخابات ۴۰ درصدی دوره گذشته در این دوره جبران می‌شود. ضریب امنیت نظام جمهوری اسلامی اگر به لحاظ بین المللی بخواهد افزایش یابد نیاز به حضور حداکثری مردم داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: شهید رئیسی خستگی در راه خدمت نمی‌شناخت. این برای ما خیلی مهم است که رئیس جمهور با رای بالا انتخاب شود تا توان بیشتری در حل مشکلات در عرصه‌های مختلف داشته و در این زمینه از طرح برخوردار باشد.

در بخشی از این نشست فعالان شاخص دینی و رسانه‌ای به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود درباره تبلیغ در فضای مجازی و عرصه بین الملل پرداختند.

انتهای پیام

نظر شما