شناسهٔ خبر: 67194283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دعای روح بخش عرفه در هشت نقطه جزیره قشم طنین‌انداز می شود

قشم - ایرنا - رییس تبلیغات اسلامی قشم گفت: همزمان با نهم ذی الحجه آیین روح بخش و ملکوتی دعای عرفه در هشت نقطه از بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس طنین‌انداز می شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام غلامعلی کاظمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراسم پر فیض دعای عرفه امام حسین(ع) فردا یکشنبه همزمان با سراسر کشور در هشت مکان شهری و روستایی این جزیره برگزار می شود.

وی ادامه داد: در سطح شهر قشم برنامه شاخص این مراسم معنوی در مصلی امام علی(ع) از سوی ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت این شهرستان مرزی تدارک دیده شده و چندین نیز مسجد میزبان مردم مومن و متدین این جزیره برای برگزاری مراسم روحبخش و معنوی دعای عرفه هستند.

رییس تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده ساحل نشینان نگین خلیج فارس در مساجد امام رضا(ع) جزیره هنگام، امام علی(ع) شهر سوزا و امام حسن(ع) روستای سلخ دعای پرفیض عرفه را زمزمه می کنند.

کاظمی اضافه کرد: این مراسم از ساعت ۱۵ آغاز می شود و به مدت سه ساعت ادامه خواهد داشت.

وی اجرای سخنرانی توسط کارشناسان مذهبی، مرثیه خوانی و ذکر مصیبت را از دیگر برنامه های ویژه مساجد این جزیره در روز عرفه عنوان کرد.

فردا یکشنبه نهم ذیحجه روز عَرَفه و از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است. گرچه عید نامیده نشده اما همچون عید خوانده شده است.

دعای امام حسین در روز عرفه از مهم ترین اعمال این روز است که پس از نماز ظهر و عصر خوانده می شود.

عید قربان پس از روز عرفه قرار دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما