شناسهٔ خبر: 67192386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مازندران، رتبه دوم تولید توت‌فرنگی در کشور

مازندران با تولید ۱۸ هزار تن توت‌فرنگی در سالجاری، رتبه دوم تولید این محصول را در کشور دارد.

صاحب‌خبر -

مازندران، رتبه دوم تولید توت‌فرنگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استان مازندران با تولید ۱۸ هزار تن توت‌فرنگی در سال جاری، ۲۹ درصد در تولید این محصول در مقایسه با سال قبل رشد داشته است و مقام دوم تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باغداران پرتلاش مازندرانی با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود و همچنین حمایت‌های جهاد کشاورزی، در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ موفق به تولید ۱۸ هزار تن توت‌فرنگی از سطح اراضی کشاورزی استان شدند که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

بابک مؤمنی با بیان اینکه مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید توت‌فرنگی در کشور، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، عملکرد باغات و تنوع ارقام توت‌فرنگی در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و ارتقای کیفی توت‌فرنگی در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: استفاده از ارقام پر محصول، توسعه کشت گلخانه‌ای، ترویج روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و آموزش باغداران ازجمله برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید و ارتقای کیفی توت‌فرنگی در مازندران است.

مومنی از باغداران پرتلاش استان و همکاران خدوم خود در جهاد کشاورزی که در تحقق این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

نظر شما