شناسهٔ خبر: 67187677 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مازندران، قطب توت‌ فرنگی ایران با تولید ۱۸ هزار تن

مازندران با تولید ۱۸ هزار تن توت‌ فرنگی مقام دوم تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:مازندران با تولید ۱۸ هزار تن توت‌ فرنگی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۹ درصد در تولید این محصول در مقایسه با سال قبل افزایش داشته است و مقام دوم تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

او بابیان اینکه مازندران به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید توت‌فرنگی در کشور، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، عملکرد باغات و تنوع ارقام توت‌فرنگی در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

مؤمنی در خصوص برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و ارتقای کیفی توت‌فرنگی در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت: استفاده از ارقام پر محصول، توسعه کشت گلخانه‌ای، ترویج روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و آموزش باغداران ازجمله برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید و ارتقای کیفی توت‌فرنگی در مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از باغداران پرتلاش استان و همکاران خدوم خود در جهاد کشاورزی که در تحقق این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

نظر شما