شناسهٔ خبر: 67192034 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای مقابله با آزار در فضای مجازی؛

هوش مصنوعی بادیگارد ورزشکاران در المپیک شد

کمیته بین المللی المپیک از هوش مصنوعی برای مسدودسازی هرگونه آزار علیه ۱۵ هزار ورزشکار و مقاماتی که در المپیک پاریس شرکت می کنند، استفاده می کند این رویداد ورزشی ماه آینده برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مسابقات المپیک در بحبوحه درگیری های روسیه و اکراین و همچنین رژیم صهیونیستی و فلسطین در غزه برگزار می شود. این دو درگیری تاکنون به مواردی از آزار در شبکه های اجتماعی منجر شده است.

بازی های المپیک از ۲۶ جولای آغاز می شود و بیش از ۱۰۵۰۰ ورزشکار در ۳۲ رشته با یکدیگر رقابت می کنند. پیش بینی می شود این رویداد ۱۶ روزه به بیش از نیم میلیارد تعامل در شبکه های اجتماعی منجر شود.

توماس باخ رییس کمیته المپیک در این باره در یک کنفرانس خبری گفت: کمیته المپیک از هوش مصنوعی در پاریس و در حوزه های مختلف استفاده می کند. یکی از این حوزه حفاظت است زیرا پیش بینی می کنیم طی مسابقات نیم میلیون پست در شبکه اجتماعی تولید شود. اگر قرار باشد فرد فقط یک ثانیه صرف خواندن هر پست کند، ۱۶ سال طول می کشد تا آنها را بررسی کند. در عوض کمیته بین المللی المپیک یک ابزار ایمنی هوش مصنوعی برای حفاظت از ورزشکاران درمقابله آزار سایبری فراهم می کند. این ابزار هوش مصنوعی قابلیت رصد فراگیر فراهم می کند که ۱۵ هزار ورزشکار و مقامات را تحت پوشش خود قرار می دهد. این فرایند خودکار پست های آزار را حذف می کند تا از ورزشکاران محافظت شود.

این ابزار انواع مختلف ابزار را در بر می گیرد و فقط شامل حملات سیاسی نمی شود. همچنین باخ اعلام کرد تحولات سیاسی در فرانسه و برگزاری انتخابات پارلمانی ناگهانی در این کشور آماده سازی ها برای بازی ها را متوقف نکرده است.

نظر شما